Riudellots de la Selva. Fiporc de Riudellots de la Selva supera les expectatives i es consolida com a fira de referència del sector del porc

Més de 100 voluntaris del municipi han fet possible l'èxit de la fira que ha superat els 9.000 visitants de l'any anterior.

La tercera edició de Fiporc ha superat les expectatives amb més de 9.000 visitants que durant tot el cap de setmana han visitat les diverses àrees de la fira.

Degustacions, exposicions, animacions, presentacions, tallers i demostracions del procés de matança i elaboració d'embotits,  entre d'altres activitats, han centrat la programació i l'interès dels visitants que han transcorregut per les diverses zones de la fira.

Un any més des de l'Ajuntament de Riudellots de la Selva s'ha volgut destacar i agrair la feina realitzada pel centenar de voluntaris del municipi 'sense els quals aquesta fira no seria possible', tal i com han manifestat l'alcaldessa Montserrat Roura i el regidor de promoció econòmica, Lluís Barnés.

Així mateix, el regidor de promoció econòmica i responsable de la fira, Lluís Barnés, ha explicat 'que properament es farà una reunió de valoració i ja es començarà a preparar l'edició del 2017 on caldrà estudiar la possibilitat d'ampliar la zona de la fira'.

El bon temps ha acompanyat durant tot el cap de setmana omplint tots els espais, en espacial les zones de tast i demostracions on s'han pogut degustar i comprar diversos productes amb el porc com a principal protagonista.

La fira dedicada al món del porc,  va néixer l'any 2014 amb la voluntat de consolidar-se com a fira temàtica de referència a Catalunya, posant en valor tot el que envolta la tradició i el món del porc on, a Riudellots, s'ha convertit en un dels principals eixos econòmics i símbol identitari de la població.

En aquest sentit un total de 25.000 porcs arriben diàriament a Riudellots per ser sacrificats i transformats amb diversos productes alimentaris, on la indústria càrnia s'ha convertit en un dels principals motors de l'economia local convertint Riudellots en el segon municipi d'Europa on hi passen més porcs al dia.

El sector carni a Riudellots de la Selva, dóna feia a un total de  4.000 persones, de les quals un  70% obeeixen a requeriments de la mà d'obra directa mentre que un 30% conforma un bloc d'ocupats indirectes que despleguen un gruix d'activitats auxiliars i complementàries al sector carni, tal i com es desprèn de l'estudi realitzat i presentat per la Fundació Agroterritori durant les jornades tècniques de Fiporc.

FIPORC està impulsada per l'Ajuntament de Riudellots de la Selva amb el suport organitzatiu d'Incatis i també pretén

Imatges autor: Marc Sureda / Canal Ajuntament

145607400421022016-_DSC8112.jpg