Blanes. Natàlia Díez i Cristina Fernández guanyen el VIIè Concurs de Relats Breus Bolleré de Blanes

S’han premiat els relats Despertar a la categoria “A” de 15 a 20 anys i Les xarxes del capvespre a la “B” d’ autors de 21 a 29 anys. També s’ha fet una menció especial a un dels relats de la categoria “A”: Un aniversari especial

El passat divendres 25 de gener es va fer al Morralla, Espai Creatiu de Blanes la proclamació pública del veredicte i lliurament dels premis corresponents a la setena edició del Concurs de Relats Breus per a Joves Bolleré. Convocats i organitzats per l’Àrea de Joventut de l’Ajuntament de Blanes, els premis literaris consten de dues categories: la “A” per a joves de 15 a 20 anys i la “B” per a joves de 21 a 29 anys.

La guanyadora de la categoria “A” ha estat Natàlia Díez, de 20 anys i resident a Malgrat de Mar, amb el relat Despertar, mentre que a la categoria “B” s’ha guardonat amb el primer premi Les xarxes del capvespre, signat per Cristina Fernández, de 28 anys i resident a Blanes.

Els finalistes de cadascuna de les dues categories han estat respectivament Martí Casal, de 15 anys i resident a Barcelona, amb el relat Permutació Variable i Maria Joancomartí, de 28 anys i veïna de Lloret de Mar, amb la narració titulada Mosleh. Enguany, el jurat qualificador també ha volgut destacar un altre relat amb una menció especial per la seva qualitat i originalitat. Es tracta de la narració Un aniversari especial, presentat per Clara Izquierdo, de 17 anys i resident a Premià de Mar.

A tall d’anècdotes, val a dir que la guanyadora de la categoria “B”, Cristina Fernández, ja havia estat proclamada finalista en dues anteriors edicions dels Bolleré amb els relats Belye Nochi i Orxata els anys 2008 i 2011 respectivament. D’altra banda, Clara Izquierdo, a qui s’ha distingit amb una menció especial, va ser guardonada com a finalista a la sisena edició del concurs amb el relat que duia per títol Records.

La quantia dels premis és de 300 euros per a cada guanyador i 150 euros per a cada finalista. Durant l’acte, també es va fer la presentació de la publicació web dels quatre relats guanyadors de l’anterior edició de l’any 2011, a la qual es pot accedir a través del següent enllaç: http://blanes.cat/bollere

En aquesta setena convocatòria del concurs de relats es va haver de suprimir l’edició en paper que s’havia fet fins ara, que s’ha substituït per la seva publicació web que ja està disponible a la xarxa. D’altra banda, les dotacions econòmiques que rebran els guardonats també han patit una davallada del 50% respecte a les quanties que van tenir els premis de l’any 2011.

L’acte de proclamació i lliurament de premis el va encapçalar el regidor de Recursos Tecnològics, Miquel Lupiáñez, acompanyat d’alguns dels membres del jurat qualificador, que enguany estava format per Lourdes Fàbrega, Isabel Sarmiento, Mar Campdepadrós, Francesc Haro i Eva Palau. El jurat va destacar la gran qualitat dels treballs presentats enguany, que va provocar que la tria dels diferents relats guanyadors fos encara més difícil del que ja és habitual.

La setena edició del Concurs Bolleré de relats breus per a joves ha comptat amb un total de 20 treballs presentats: 15 a la categoria “A” i 5 a la “B”. Pel que fa a la procedència dels treballs, val a dir que ha estat força variada: a més dels 9 treballs signats per joves autors blanencs, n’hi havia de poblacions de la rodalia però també procedents de localitats més llunyanes com per exemple de Campdevànol o Santa Maria de Palautordera. Per últim, cal destacar que un dels relats presentats està escrit en llengua valenciana, tot i que la seva autora resideix a Santa Coloma de Gramenet.

El concurs deu el seu nom al paper de fumar que utilitzava la Generació del 27, generació que es va caracteritzar per la joventut dels seus membres, perquè representava un corrent literari amb voluntat de canvi i per ser defensora de la llibertat. Per aquest motiu, es va escollir el nom de Bolleré com a homenatge a la joventut i per promoure la creació artística.

Premis Bolleré 2012

17 anys (Premià de Mar)

Servei de Comunicació Ajuntament de Blanes

Eva Palau – 608 880 002  i  972 35 17 17