Girona. El CRDI de l’Ajuntament de Girona acull una reunió preparatòria del programa europeu Leonardo da Vinci

L’objectiu de la trobada és millorar el coneixement en la digitalització dels arxius

El Centre de Recerca i Difusió de la Imatge (CRDI) de l’Ajuntament de Girona ha acollit, ahir i avui, la visita de professionals dels arxius de Gävle (Suècia) i Schiedam (Països Baixos), amb els quals s’han reunit amb l’objectiu d’elaborar un proposta de projecte per presentar una candidatura en el marc del programa europeu Leonardo da Vinci.

El projecte que es presentarà té l’objectiu de millorar el coneixement i la formació en la digitalització dels arxius a partir de l’intercanvi i la cooperació entre les institucions que hi participen.

Actualment hi ha set ciutats compromeses amb el projecte Leonardo da Vinci que representen set nacionalitats distintes, dels següents països: Holanda, Regne Unit, Irlanda, Hongria, Letònia, Suècia i Catalunya. L’arxiu de Gävle n’assumeix el lideratge.

Aquest projecte té el seu precedent més immediat en l’Interreg IVC-CLIQ (Creació de la innovació local a través d'una quàdruple hèlix, www.cliqproject.eu), en el qual ja va participar la ciutat de Girona, juntament amb les ciutats de Gävle i la ciutat finlandesa de Mikkeli.