Girona. L’Ajuntament de Girona i l’Agència de Salut Pública de Catalunya posen en marxa la campanya “Entorn sense fum” per evitar que es fumi a les entrades de les escoles de la ciutat

Tots els centres educatius d’infantil i primària de Girona s’han adherit a la iniciativa, un total de 33 col·legis amb més d’11.000 alumnes

Aconseguir que no es fumi a les entrades dels centres educatius de la ciutat de Girona és l’objectiu de la campanya “Entorn sense fum”, endegada per l’Ajuntament de Girona i l’Agència de Salut Pública de Catalunya. Les 33 escoles d’ensenyament  infantil, primària i educació especial de la ciutat s’han sumat a la campanya, que pretén conscienciejar els pares que no fumin quan vagin a recollir els seus fills a les escoles. Per això, avui s’han col·locat els cartells de la campanya a l’exterior de tots els centres, en els quals es pot llegir el missatge “Entorns sense fum. Eduquem entre tots”.

Actualment, la Llei del tabac no considera la prohibició de fumar en l’accés immediat o a les voreres circumdants als centres docents per a menors d’edat, però sí, per exemple, als parcs infantils o als accessos immediats als centres universitaris. Des de l’Ajuntament de Girona i l’Agència de Salut Pública s’ha volgut fer una acció de sensibilització envers els pares d’alumnes, als quals se’ls demana que s’abstinguin de fumar als accessos de les escoles per dos motius: d’una banda, per evitar que els menors estiguin exposats als efectes nocius del tabac i, de l’altra, sobretot per implicar els pares en la vessant educativa, mantenint així a l’exterior de les escoles els missatges que es donen a les aules.

Girona és el segon municipi de Catalunya que duu a terme una campanya educativa com aquesta. L’any 2010 a la ciutat de Terrassa van implantar la mateixa campanya en 52 dels 54 centres escolars del municipi. A Girona, l’acceptació dins l’entorn educatiu ha estat absoluta, ja que s’hi han adherit les 33 escoles d’educació infantil, primària i educació especial de la ciutat, 25 públics, 6 concertats i 2 privats, amb uns 11.000 alumnes.

La campanya s’ha presentat oficialment aquest matí a l’Escola Mare de Déu del Mont, i ha anat a càrrec del regidor delegat de Sostenibilitat i Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Girona, Jordi Fàbrega Vilà; el director del Servei Regional a Girona de l’Agència de Salut Pública de Catalunya, Lluís Picart Barrot; el director adjunt del Servei Territorial a Girona del Departament d’Ensenyament, Josep M. Fernández Menchón, i el cap del Servei de Salut i Comunitat de l’Àrea de Serveis a les Persones, Cohesió i Benestar Social de l’Ajuntament de Terrassa, Albert Moncada.