Riudellots de la Selva. Riudellots de la Selva acull aquest cap de setmana la tercera edició de FIPORC

Pretén convertir-se en la fira temàtica de referència a Catalunya posant en valor el porc i els productes que se'n deriven

Riudellots de la Selva acull els propers 19, 20 i 21 de febrer la tercera edició de FIPORC.

La fira dedicada al món del porc,  va néixer l'any 2014 amb la voluntat de consolidar-se com a fira temàtica de referència a Catalunya, posant en valor tot el que envolta el món del porc on, a Riudellots, s'ha convertit en un dels principals eixos econòmics i símbol identitari de la població.

En aquest sentit un total de 25.000 porcs arriben diàriament a Riudellots per ser sacrificats i transformats amb diversos productes alimentaris, on la indústria càrnia s'ha convertit en un dels principals motors de l'economia local convertint Riudellots en el segon municipi d'Europa on hi passen més porcs al dia.

Aquest dimecres ha tingut lloc la presentació oficial de la programació a la l'Aula Gastronòmica del Mercat del Lleó, on hi han participat l'alcaldessa de Riudellots de la Selva, Montserrat Roura i el regidor de Promoció Econòmica i responsable de la fira, Lluís Barnés.

Ambdós han explicat que FIPORC també pretén posar en valor la tradició catalana de la matança del porc i han agraït la col·laboració dels patrocinadors i dels més de 100 voluntaris que formem part de la comissió organitzativa de FIPORC 'sense els quals la fira no seria possible'.

FIPORC està impulsada per l'Ajuntament de Riudellots de la Selva amb el suport organitzatiu d'Incatis.

FIPORC per a tots els gustos

Degustacions, exposicions, presentacions, tallers i demostracions del procés de matança i elaboració d'embotits, entre d'altres activitats, formen part de l'àmplia programació per a tota la família que s'allargarà durant tot el cap de setmana amb el porc com a principal protagonista.

FIPORC disposa d'un àmplia zona gastronòmica equipada amb taules i cadires on es podrà degustar durant tot el dia productes i derivats del porc. Des de tastets de greixons, passant per embotits de tota mena,  pernils, botifarres, carn de perol, carn a la brasa, la coca de greixos de l'àvia Neus així com un ampli ventall de productes elaborats al propi municipi i l'arròs amb galta de porc, una de les novetats gastronòmiques d'enguany.

Demostracions

L'àrea de tast compartirà protagonisme amb l'escenari de demostracions i exhibicions del procés de matança, especejament i elaboració d'embotits a càrrec de voluntaris del poble i els comentaris del popular cuiner radiofònic Pep Nogué.

Suplement ON ROAD en directe

La programació de diumenge al migdia, inclou el Suplement ON ROAD de Catalunya Ràdio, conduït per Pep Nogué que s'emetrà en directe des de la fira.

APP FIPORC per a IOS i Android

Mitjançant l'aplicació oficial de FIPORC els visitants a la fira podran trobar informació sobre tots els tastets, expositors, patrocinadors i actes de la fira, situar-los sobre un mapa interactiu i rebre notificacions al mòbil en temps real.

L'APP de FIPORC, disponible per IOS i Android ha estat desenvolupada per l'empresa BLabsolutions amb seu al FoodLab de Riudellots de la Selva i es pot descarregar directament des de www.fiporc.cat o bé escanejant el codi QR que apareix als més de 20.000 tríptics que s'han editat i repartit.

Jornada tècnica

Divendres 19, a partir de les 18 h, tindrà lloc la tercera jornada tècnica per a professionals del sector porcí, a la Sala d'Actes de l'Ajuntament de Riudellots on es presentaran els resultats de l'estudi 'Dinàmiques socioterritorials al voltant de l'ocupació real de la cadena agroalimentària del porcí a Riudellots de la Selva'. Les jornada inclou diverses ponències sobre la internacionalització, la bioseguretat, benestar i higiene a les granges.

Podeu consultar el programa des de http://fiporc.cat/pdf/tecnica.pdf

Descomptes a Renfe

Per facilitar l'arribada de visitants els usuaris de Renfe, podran gaudir d'un descompte de fins al 35% en el preu del trajecte, tant pels bitllets comprats a l'estació com on line. Per gaudir del descompte caldrà sol·licitar el cupó de descompte per mail a l'Ajuntament de Riudellots de la Selva enviant un mail a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.  o bé descarregar-lo des de la pàgina web www.fiporc.cat

Podeu consultar la programació des de www.fiporc.cat i fer un seguiment per les xarxes socials de Twitter i Instagram amb l'etiqueta #FIPORC2016 on també es pot participar al concurs d'instagramers.

S'ajunten fotografies de lliure distribució del moment de la presentació. Autor  Marc Sureda / Canal Ajuntament

1455714002fiporc_2.jpg
1455714003fiporc_1.jpg