Cassà de la Selva. Més de 760.000 euros d'inversions al pressupost de Cassà de la Selva

Planificació de les inversions 2016 a Cassà
Més de 760.000 euros d'inversions al pressupost de Cassà de la Selva
766.248 euros d'un total d'un pressupost de 9.511.529 euros seran els que es destinaran a inversions.
La renovació de la gespa artificial del camp de futbol, l'arranjament de la teulada de l'Escola Puig d'Arques i les millores en les piscines municipals seran algunes de les principals inversions.
Martí Vallès, Alcalde de Cassà de la Selva: 'Les inversions que farem aquest any responen a necessitats evidents d'uns equipaments que han de ser renovats per seguir oferint bon servei'.
Cassà de la Selva, dimecres 3 de febrer de 2016 ' L'Ajuntament de Cassà de la Selva destinarà 766.248 euros a inversions d'un pressupost total de 9.511.529 euros. Enguany l'import destinat a inversions reals ha augmentat 117.748 euros. Aquesta xifra ve acompanyada d'un detallat pla de treball on es recullen les actuacions que es duran a terme aquest any.
Les inversions al detall
La inversió més important serà de 140.000 euros i es destinarà a la millora de la piscina municipal. Concretament a la piscina coberta s'hi construirà i equiparà un mòdul annex per mantenir i donar un millor servei al nombre creixent d'usuaris, cosa que possibilitarà el manteniment de l'equilibri entre ingressos i despeses del servei. També es faran reparacions a la piscina petita descoberta i s'ampliarà la pista de voleibol.
Durant l'any, es renovarà la gespa artificial del camp de futbol municipal per un import de 156.000 euros, dels quals actualment ja es disposa d'una subvenció de 42.500 euros. Enguany també hi ha la previsió de reparar un terç de la coberta de l'Escola Puig d'Arques que es troba en mal estat, cosa que costarà 88.000 euros. Seguint amb la voluntat d'aplicar la màxima eficiència energètica als edificis municipals, es destinaran 71.000 euros a millores en aquest sentit de l'Ajuntament i la piscina coberta.
La resta d'inversions aniran destinades a l'adquisició i el manteniment del material de la piscina coberta (24.000 euros), la millora de la climatització de la biblioteca del Centre Cultural Sala Galà (21.000 euros) i a una possible inversió per l'equipament de l'espai de coworking municipal (12.000 euros). Enguany també es destinaran 5.000 euros a la renovació de l'espai de skate.
El 45% d'aquestes inversions seran finançades a través d'un préstec. Tot i així el nivell d'endeutament del consistori disminuirà enguany més de 4.5 punts i es passarà del 53.68% de l'any 2015 fins al 49.02% previst per aquest 2016. La voluntat de l'equip de govern és reduir la quantitat de les inversions, sobretot les finançades amb crèdit, a través dels concursos que es faran per la seva realització i la cerca de noves subvencions.
L'Alcalde de Cassà, Martí Vallès, ha explicat que 'les inversions que farem aquest any responen a necessitats evidents d'uns equipaments que han de ser renovats per seguir oferint bon servei'.

1454486404L'actual camp de futbol encara amb la gespa vella i una part de la zona esportiva.jpg