Palamós. S'instal·len desfibril·ladors fixos a set equipaments públics de Palamós

La ubicació d'aquests aparells forma part del programa Girona, territori cardioprotegit que gestiona l'organisme Dipsalut amb la col·laboració d'ajuntaments gironins. Operaris d'una empresa especialitzada han iniciat avui la instal·lació dels desfibril·ladors que s'ubicaran a set equipaments públics de la vila: L'ajuntament, l'oficina de Turisme, el pavelló d'esports, l'estadi de futbol, el mercat municipal, l'espai del barri i la plaça de mossèn Gumersind Vilagran. Els desfibril·ladors fixos estan instal·lats dins de grans columnes que contenen les instruccions per utilitzar-los. Tots els aparells són automàtics i molt senzill d'utilitzar sense necessitat d'un coneixement previ. No obstant, és prevista la formació del personal municipal que realitza la seva activitat professional en els equipaments on s'ubiquen els aparells

Avui dijous 17 de gener s’han iniciat a Palamós les tasques d’instal·lació de set desfibril·ladors fixos. La ubicació d’aquests aparells a la vila forma part del programa “Girona, territori cardioprotegit” que gestional’Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona, Dipsalut, i que en el cas de Palamós compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de la vila.

Els operaris d’una empresa especialitzada realitzen la instal·lació d’aquests desfribril·ladors a set equipaments públics de la vila molt concorreguts i que per la seva situació permeten abastar diverses zones i barris del municipi. Un cop instal·lats els aparells ja restaran plenament operatius.

Aquestes set unitats fixes se sumen als tres desfibril·ladors mòbils que ja l’any 2011 Dipsalut va lliurar a la Policia Local de Palamós i que es troben en servei als cotxes patrulla de la policia palamosina.

REPARTITS PER TOT EL MUNICIPI

Els equipaments palamosins escollits per a la ubicació dels desfibril·ladors fixos són:l’Ajuntament de Palamós (ubicat al centre del barri vell), l’Oficina de Turisme (passeig del Mar); a les instal·lacions esportives del Pavelló Municipal d’Esports (barri del Pla d’es Pla), i de l’Estadi Municipal de Futbol (extrem oest de l’avinguda de Catalunya), el Mercat Municipal (extrem est de l’avinguda de Catalunya), l’Espai del Barri (zona parc de l’Arbreda) i la plaça del Mossèn Gumersind Vilagran i Roquí (nucli de Sant Joan).

Els desfibril·ladors fixos estan ubicats dins de grans columnes que, a més de protegir-los, contenen les instruccions per utilitzar-los i permeten veure l’aparell a molta distància. Se situen sempre a l’exterior per tal de ser ben visibles, accessibles a tothom i les 24 hores.

Els aparells estan connectats al Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), de manera que quan algú procedeix a usar-los, aquest servei rep una alerta per tal de poder enviar immediatament atenció mèdica al lloc dels fets.

APARELLS AUTOMÀTICS, MOLT SENZILLS D’UTILITZAR

Tots els aparells són automàtics, molt senzills d’utilitzar, de manera que els pot fer servir qualsevol persona, sense necessitat de formació prèvia.

Per a poder-los utilitzar de manera eficaç, els desfibril·ladors estan dotats amb un sistema de locució que es posa en funcionament automàticament un cop l’aparell s’activa per a una emergència. Aquesta locució, sumada als gràfics descriptius que té l’aparell, donen les instruccions pas a pas per a una correcta i eficaç utilització del desfibril·lador.

No obstant això, Dipsalut preveu la realització de la formació d’aquells treballadors municipals que hagin estat designats i que desenvolupin la seva activitat professional en els equipaments o dependències on s’han ubicat els desfibril·ladors i, a prop, d’aquests aparells.

A banda l’Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona en coordinació amb l’Ajuntament de Palamós també preveu més endavant programar accions per donar a conèixer els desfibril·ladors i ensenyar a utilitzar-los entre els veïns del municipi.

La instal·lació de desfibril·ladors es fa en el marc del programa “Girona, territori cardioprotegit”, que suposa la implantació de fins a 500 d’aquests desfibril·ladors fixos arreu de les comarques gironines amb l’objectiu de reduir el temps de resposta en cas d’aturada cardíaca extrahospitalària.