Palafrugell. L’Ajuntament es reuneix amb entitats financeres amb l’objectiu de millorar l’accés a microcrèdits a les empreses i la cració d’una borsa d’habitatge per a persones amb dificultats econòmiques

L’Ajuntament de Palafrugell es va reunir amb 4 de les principals entitats financeres del municipi (els bancs: Popular, Santander, Banesto i La Caixa) amb l’objectiu de millorar l’accés a microcrèdits per al sector comercial i turístic del municipi i  de la possibilitat de crear una borsa d’habitatge social que serveixi per afavorir l’accés a l’habitatge a persones amb dificultats econòmiques.

L’accés a microcrèdits per al sector comercial i turístic del municipi és un dels principals obstacles actuals que encaren els autònoms i les petites empreses. Per aquest motiu, es va parlar d’establir col·laboració amb l’objectiu de millorar el finançament i la promoció de les microempreses i fomentar el treball autònom a través dels anomenats microcrèdits. Aquest són un mitjà per afavorir la creació i consolidació d’ocupació i donar suport als projectes empresarials viables.

D’altra banda, un altre tema que es va tractar en la reunió va ser el d’establir la col·laboració entre l’administració local i les entitats per tal de crear una borsa d’habitatge social que serveixi per afavorir l’accés a l’habitatge a totes aquelles persones amb dificultats econòmiques.

L’alcalde Juli Fernández, va comentar que "es posa de manifest l’esforç de l’Ajuntament per trobar solucions a la problemàtica de l’habitatge i la intenció de dinamitzar l’activitat econòmica al municipi a través dels microcrèdits".

Des del consistori es va valorar aquesta reunió com a molt positiva, i es manté la voluntat de mantenir trobades d’aquest tipus de forma periòdica, amb l’objectiu d’estar atents a l’actual situació econòmica del municipi.