Olot. Bicimark, un sistema nou i més segur de marcatge de bicicletes

La Policia Municipal d'Olot ha contractat un nou sistema de marcatge de bicicletes, el Bicimark, que en millora la seguretat i dificulta la sostracció.

El sistema consisteix en un número de registre que es retola amb una pintura d'alta resistència, en dos punts diferents del quadre de la bicicleta. Aquesta numeració única facilita la vinculació entre la bicicleta registrada i el propietari. Aquest dóna d'alta el número de registre en la base de dades d'abast estatal que ofereix la mateixa empresa, i aquesta informació queda accessible per consulta dels cossos de seguretat.
L'objectiu del canvi de sistema és el d'oferir, de forma gratuïta i només per als veïns i veïnes d'Olot, un sistema al més eficaç possible per dissuadir la sostracció. I que en el cas que aquesta tingui lloc, es pugui retornar la bicicleta al propietari en el moment que sigui localitzada per un cos de policia arreu de l'Estat.
Fins ara es feia servir un sistema de marcatge mecànic a partir d'un número de referència d'ús exclusiu de la Policia Municipal d'Olot i que, per tant, només permetia la localització d'aquesta dins la nostra ciutat. Aquest marcatge serà substituït pel nou sistema en què es comparteix una mateixa base de dades per a tot l'Estat.
Tothom que desitgi marcar la bicicleta de manera gratuïta, ha de contactar amb la Policia Municipal omplint el formulari que hi ha penjat al web http://policiamunicipal.olot.cat, o bé trucant al tel. 972 27 91 33, per concertar dia i hora del marcatge.