Llagostera. Un sistema amb videocàmera inspecciona la xarxa d'aigua i clavegueram de Llagostera

aqualia fa servir un equip que permet realitzar un control exhaustiu de la xarxa, conèixer si els habitatges estan o no connectades a la xarxa i detectar embussos o d'altres anomalies

Aqualia, l'empresa que gestiona el Servei Municipal d'Aigua de Llagostera,  està utilitzant aquests dies un nou sistema de control de les xarxes d'abastament d'aigua potable i sanejament. Es tracta d'un equip d'inspecció televisualitzada que inclou una càmera que circula per les canonades per detectar i prevenir possibles anomalies.

L'equip està instal·lat en una furgoneta condicionada amb tots els elements necessaris per realitzar el seu treball de forma autònoma. Les seves aplicacions permeten recollir informació vital per al posterior control de les xarxes de sanejament i abastament, millorant la fiabilitat d'aquestes, i suposa un important avanç tecnològic que permetrà realitzar un control exhaustiu de les xarxes de sanejament i, per tant millorar la gestió del servei.

Aquesta unitat d'inspecció a distància disposa d'una càmera incorporada per recollir imatges, i entre les seves especificacions també inclou un rang de moviment automàtic de 360º, il·luminació integrada i un emissor làser diagonal que utilitza el programari per determinar el diàmetre per un mètode de triangulació.

L'equip d'inspecció televisualitzada serveix per aconseguir informació sobre l'estat de la xarxa existent, prevenir problemes i localitzar embussos, filtracions, trencaments i altres possibles anomalies, prevenir i localitzar danys a altres serveis, inspeccionar i detectar escomeses i controlar la qualitat de noves obres. A més, permet conèixer si els habitatges estan o no connectades a la xarxa de clavegueram, ja que n'existeixen molts que no disposen de registre en la façana. Sense aquest sistema seria impossible saber si disposen o no de connexió.

Neteja preventiva abans de les pluges de la tardor

Paral·lelament, aqualia està portant a terme les tasques de neteja dels 40 km de xarxa de clavegueram municipal.

Els treballs consisteixen en l'eliminació manual  de la brutícia, fulles i papers que s'acumulen en el seu interior i que podrien dificultar la recollida d'aigua els dies de pluja i provocar inundacions. Es dissenya una ruta a seguir pels operaris, tenint en compte la situació dels embornals i els sentits de circulació dels carrers.

Aquestes tasques estan incloses en la campanya anual que realitza cada any al municipi per eliminar la brutícia, fulles i papers que s'acumulen en el seu interior i que dificulten la recollida d'aigua els dies de pluja. A més de les canonades generals, també es netegen els principals registres o estacions de bombament d'aigües residuals del municipi.

aqualia recorda que, a més d'aquestes tasques de neteja preventiva que realitza, els ciutadans poder contribuir al manteniment de les instal·lacions evitant tirar brutícia que provoqui obstruccions i males olors als carrers. A més, aconsella no utilitzar el WC com a paperera per evitar problemes en el clavegueram i en els processos biològics de depuració.

1443697203clavegueram.jpg
1443697203aqualia.jpg