Banyoles. Banyoles s’adhereix al projecte SICTED amb l’objectiu de tenir el segell de qualitat turística en destinació

L’Ajuntament de Banyoles s’ha adherit al projecte Sistema integral de qualitat turística en destinacions (SICTED) i en serà l’ens gestor per construir tot el projecte a Banyoles i aconseguir per la ciutat el segell de qualitat turística en destinació.

Aquest dilluns al matí la regidora de Comerç, Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica, Joana Vilà, ha presentat el projecte, acompanyada de dues tècniques del projecte, Violant Blanco i Neus Colomer, en una reunió informativa amb una trentena de representants d’establiments relacionats amb el turisme i el comerç com ara allotjaments, restaurants, agències de viatges, bars i cafeteries, artesans, mitjans de transport...

El projecte SICTED va néixer l’any 2.000 i actualment hi ha 145 destinacions a l’Estat espanyol, 15 a Catalunya i a les comarques gironines en formen part el Baix Empordà i Sant Hilari Sacalm. És promogut per l’Institut de Turisme d’Espanya i la Federació espanyola de municipis i províncies, i l’atorga la Secretaria d’Estat de Turisme i Comerç. El SICTED treballarà amb l’objectiu de que els establiments de turisme i de comerç de Banyoles hi vulguin apostar perquè els seus establiments siguin reconeguts amb la destinació de qualitat turística, amb la finalitat de satisfer al visitant, fidelitzar-lo i alhora captar més flux de visitants i, per tant, augmentar les vendes. En aquest projecte hi participa tant el sector públic com el privat. Per part del sector públic, l’Ajuntament de Banyoles a través dels diferents serveis i equipaments públics que ofereixen un servei al visitant, com per exemple, els museus, l’oficina de turisme... El sector privat inclou als establiments i serveis vinculats al món del turisme i del comerç. Una vegada superat els passos el projecte SICTED ofereix el segell de qualitat turística en destinació.

El SICTED té quatre cicles: adhesió al sistema, distinció, seguiment i renovació. El projecte SICTED és un segell de qualitat turística molt important i reconegut a nivell estatal, i que acredita el compliment de la seva metodologia, recollida en 30 manuals de bones pràctiques. Aquest segell de qualitat turística en destinació reconeix l’esforç i el compromís de l’establiment amb la qualitat així com la millora continua de l’establiment i la destinació. A més, distingeix l’establiment respecte la competència. De fet, actualment hi ha 6.725 empreses adherides, de les quals, 3.879 tenen concedit el segell de qualitat turística en destinació.

Els objectius d’aquest projecte són aconseguir la implicació i el treball conjunt del sector públic i el sector privat en un mateix projecte de qualitat, proporcionar eines perquè els establiment siguin més competitius, treballar l’atenció al visitant per tal d’oferir un bon servei per fidelitzar-lo i aconseguir que Banyoles sigui reconeguda com a destinació de qualitat turística.

L’Ajuntament de Banyoles aposta pel projecte i pagarà, durant el primer cicle, els serveis de formació, que costen 1.300 euros per a tots els establiments, i l’assessorament i l’assistència tècnica dels establiments que desitgin formar part del projecte, valorat en 390 euros per establiment. Tot plegat amb la finalitat que l’establiment pugui obtenir aquest segell de qualitat turística.

Imatge: Ajuntament de Banyoles

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409