Riudellots de la Selva. L’Ajuntament de Riudellots organitza un Taller de participació per a la Redacció del Pla d’Acció d’Energia Sostenible (PAES) del municipi

L’Ajuntament de Riudellots ha organitzat un Taller de participació per a la redacció del Pla d’Acció d’Energia Sostenible (PAES) del municipi, segons ha informat la regidora de Medi Ambient, Carme Camps. Des del consistori, tal com ha explicat Camps, s’ha enviat una carta dirigida a tota la població per convidar-vos a assistir al Taller de participació per a la redacció del Pla d’Acció d’Energia Sostenible (PAES) de Riudellots.

La regidora de Medi Ambient, Carme Camps, ha explicat que el Pacte d’alcaldes és una iniciativa europea, impulsada a les comarques gironines per la Diputació de Girona i el CILMA. En aquest sentit, Camps ha exposat que “Riudellots de la Selva, amb la signatura del Pacte, es compromet, per a l’any 2020, a reduir un 20 % les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle”. El PAES inclourà un inventari de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle del municipi i definirà les accions necessàries per tal d’assolir els objectius del Pacte d’alcaldes.

Així, tal com ha continuat, les accions se centraran, principalment, a millorar l’eficiència energètica dels edificis públics, de l’enllumenat públic, en la producció d’energia renovable al municipi, així com en actuacions concretes per disminuir el consum de combustibles associats al transport.

El taller de Participació per a la Redacció del PAES tindrà lloc el dia 3 de desembre a dos quarts de vuit del vespre a la sala polivalent de l’Ajuntament de Riudellots de la Selva.

L’objectiu de la sessió és valorar i validar les propostes presentades per l’equip redactor dels treballs i recollir totes aquelles propostes que es considerin oportunes. No és necessari que consulteu cap documentació prèviament.

Amb els resultats del taller, el personal tècnic responsable de la redacció de documents acabarà de dissenyar el Pla d’Acció d’Energia Sostenible del municipi, adaptat a les necessitats reals dels usuaris dels edificis públics, de la ciutadania i de les entitats del municipi.