Sant Hilari Sacalm. Un miler de persones visiten l'Embolicat, el nou mercat de Sant Hilari en el dia de la seva inauguració

L’Embolicat, un nou model de mercat que es convertirà inicialment en un esdeveniment mensual que té com a objectiu complementar l’oferta del mercat setmanal. L’Ajuntament i l’Associació de Comerç i Turisme han treballat conjuntament per impulsar aquesta nova iniciativa a la capital de les Guilleries

Un miler de persones han visitat l’Embolicat, el nou model de mercat que s’ha posat en marxa aquest diumenge 2 de desembre a la població de Sant Hilari Sacalm i que pretén convertir-se en un referent a la comarca de la Selva, segons han confirmat fonts municipals.

Des de primera hora del matí, el passeig de la Font del Cirerer s’ha anat omplint de veïns i veïnes i també de forans que s’han dirigit a l’antic garatge Catalunya, espai on s’ha ubicat el nou mercat, per conèixer “in situ” la tipologia d’aquest nou mercat que té com a objectiu complementar l’oferta del mercat setmanal. Inicialment, aquest nou format de mercat se celebrarà el primer diumenge de cada més però segons ha explicat el mateix alcalde de Sant Hilari, Robert Fauria, l’objectiu és que l’Embolicat pugui fer-se setmana rere setmana.

Aquest nou projecte sorgeix, tal com ha explicat Robert Fauria, del treball conjunt entre el mateix Ajuntament i l’Associació de Comerç i Turisme i que els ha portat a impulsar aquest nou format de mercat.

L’embolicat té com a objectiu complementar el mercat setmanal ampliant l’oferta i, alhora, intentant atreure nous clients tant del mateix municipi com de les poblacions veïnes. En aquest sentit, Robert Fauria ha destacat que “aquesta iniciativa s’ha posat en marxa també com una nova eina de promoció del municipi”. Per això, ha continuat, en aquest nou format de mercat s’hi ha incorporat parades molt heterogènies on no hi ha faltat ni els artesans ni els pagesos d’aquesta població. En la seva presentació en societat, l’Embolicat ha comptat amb parades de tot tipus des d’artesans fins a vins i caves, no oblidant àmbits més específics com el de les plantes, la roba, etc...

Les parades que s’hi ubiquen es reparteixen entre les de l’Associació de Comerç i Turisme i les d’artesans i de pagesos, entre altres. Coincidint amb l’inici de la campanya de Nadal, ha comptat amb parades vinculades a les festes de Nadal i, com no, una d’avets.

L’alcalde de Sant Hilari Sacalm, Robert Fauria, s’ha mostrat molt satisfet per l’èxit assolit en el tret de sortida d’aquesta iniciativa. En aquest sentit, Fauria ha assenyalat que “l’Embolicat vol ser un mercat referent a la comarca de la Selva on hi tinguin cabuda aquelles parades que són poc habituals en els mercats tradicionals”. Així, tal com ja ha avançat Robert Fauria, aquest nou format de mercat els permetrà que tots aquests sectors, que fins ara no participaven en el mercat dels diumenges, disposar d’un espai propi perquè hi puguin vendre els seus productes.

L’alcalde de Sant Hilari, Robert Fauria, ha assenyalat que “cada primer diumenge de mes s’intentarà oferir productes de temporada i, alhora, anirem renovant tota la temàtica del mercat”.

L’Embolicat comptarà també amb activitats que complementaran aquest nou format de mercat com exposicions, actuacions, i també d’altres iniciatives que s’hi aniran incorporant a mesura que aquest nou projecte vagi adquirint més dinamisme.

L’Embolicada, activitats paral·leles

Tal com ha comentat el mateix alcalde, Robert Fauria, inicialment el mercat Embolicat es farà el primer diumenge de cada mes i en el seu tret de sortida ha comptat amb unes activitats paral·leles que s’han batejat com a Embolicades. En aquesta ocasió l’Embolicada ha comptat amb una exposició de pintura a càrrec de Dolors Torres, unes cates de vins i formatges i una actuació musical que ha anat a càrrec dels Grallers de Campdevànol.

El mercat Embolicat està ubicat al Passeig de la Font del Cirerer, concretament a l’antic garatge Catalunya, al costat de la plaça de l’Ajuntament on s’hi ubica el mercat setmanal.

Finalment, l’alcalde de Sant Hilari Sacalm ha destacat l’aposta que conjuntament s’ha fet, tant des del consistori com des de l’Associació de Comerç i Turisme per tal d’iniciar aquest nou projecte que ha d’ajudar a dinamitzar el comerç local.

Imatge: Un moment del primer Embolicat (Ajuntament de Sant Hilari Sacalm)