Vilobí d'Onyar. Un total de 84 parelles al XXVIII è del concurs de botifarra de la Festa Major de Sant Dalmai

Igual que en les edicions anteriors, el campionat de botifarra va donar el tret de sortida oficial a aquest esdeveniment que s’ha convertit en un referent a les comarques gironines. Els guanyadors van ser Pere Llach i Rafael Delgado i la millor parella local i, segons classificats, Lluís Masó i Carles Castaño

Un total de 84 parelles han participat al  XXVIII è Campionat de Botifarra que s’ha celebrat aquest dissabte 1 de desembre a la tarda a la població de Sant Dalmai i que ha servit per donar el tret de sortida a la Festa Festa Major d’enguany. Al igual que en les edicions anteriors, el concurs de botifarra d’aquesta localitat selvatana ha comptat amb una gran participació amb persones vingudes d’arreu de les comarques gironines. De les 84 parelles que hi ha participat, un total de 14 eren d’algunes de les poblacions que formen el municipi de Vilobí d’Onyar.

En l’edició d’enguany, els guanyadors han estat Pere Llach i Rafael Delgado, que s’han emportat 250€, 2 copes,2 pernils, 2 ampolles de cava, 2 ampolles de vi i 2 obsequis. Pel que fa els segons classificats i guanyadors del trofeu de parella local, aquests han estat en Lluís Masó i Carlos Castaño. Aquests s’han emportat 200 €, 2 copes, 2 pernils, 2 ampolles de cava, 2 ampolles de vi i 2 obsequis. Des del primer classificat a l’últim se’ls hi ha entregat un obsequi amb motiu de la seva participació. Les inscripcions s’han fet de dues a quatre de la tarda per ordre d’arribada, tot seguit s’ha procedit a iniciar el joc.

El regidor del poble de Sant Dalmai, Salvador Martí, ha valorat positivament la gran participació que ha tingut un any més el campionat de botifarra i he felicitat a l’entitat organitzadora, Els Llobatons de Sant Dalmai, el bon desenvolupament que hi ha hagut d’aquesta activitat.

Pel que fa la resta d’activitats, cal recordar que aquest diumenge a partir de dos-quarts de deu del matí, hi haurà una caminada que porta per títol Caminada les pedres de la Crosa. La sortida es farà a dos quarts de deu del matí de davant del pavelló i la tornada serà a la una del migdia. L’activitat es clourà amb un aperitiu per a tots els participants.

La programació d’enguany

Els actes es reprendran el dimecres al vespre amb la nit jove i continuaran fins el diumenge 9 de de setembre. En el transcurs d’aquests cinc dies, s’hi ha programat activitats ben diverses que intentaran satisfer els públics de totes les edats. Des del concert per al públic més jove, amb Deskarats i Miquel del Roig, fins a l’obra de teatre Els Solterons de Nando Massaneda i, con no el concert i ball de l’Orquestra Maravella.

Imatge: Els guanyadors del torneig d'enguany (Ajuntament de Vilobí d'Onyar).

Imatge: Una imatge del moment en el qual es celebrava el concurs (Ajuntament de Vilobí d'Onyar).