Cassà de la Selva. L'Ajuntament de Cassà es pronuncia com a poble acollidor davant la crisi humanitària dels refugiats sirians

Es crea una xarxa d'iniciatives individuals o col·lectives d'entitats per atendre a possibles refugiats que arribin al poble.

El municipi treballarà d'acord amb el Pla Local d'Acollida aprovat el 2010.

Regidora de Ciutadania, Eva Sáez: 'L'Ajuntament està esperant les directius de la Generalitat per poder actuar com a poble i coordinar-nos amb altres organitzacions supralocals'.

L'Ajuntament de Cassà de la Selva es manifesta com a poble acollidor davant la crisi humanitària dels refugiats sirians. La principal iniciativa que s'ha posat en marxa avui és la creació d'una xarxa solidària integrada per persones individuals o entitats que vulguin ajudar a possibles refugiats que arribin al poble. Aquesta xarxa quedarà configurada de forma permanent i servirà per actuar ràpidament en cas d'altres emergències. Les persones o entitats interessades a formar-hi part han d'indicar la manera com volen ajudar, ja sigui oferint un espai o col·laborant de qualsevol altra manera (més avall expliquem on s'han de dirigir els interessats a formar part de la xarxa de voluntaris).

L'Ajuntament de Cassà treballa des de l'àrea de ciutadania d'acord amb les línies del Pla Local d'Acollida aprovat el 2010. A banda d'això, el poble ja té experiència en acollir a persones ja que el 2013 es va tramitar una vintena de sol·licituds d'asil de ciutadans de Mali. Darrerament el poble també ha acollit a una família d'Ucraïna. A partir d'ara es farà un registre formal de totes les persones refugiades acollides al poble.
El procés habitual que se segueix amb les persones que provenen de països en guerra és que des del servei d'acollida local se'ls orienta, es fa seguiment i acompanyament i se'ls hi dóna la primera cobertura social bàsica i d'integració com l'escolarització dels fills, la derivació al banc d'aliments, la derivació a cursos de català o assistència sanitària.

Els interessats a formar part de la xarxa de voluntaris de Cassà s'han de dirigir al Punt d'Acollida Local de l'Espai Jove l'Escorxador obert al públic de dilluns a divendres de 9 a 14 h i situat al carrer Enric Coris, 11. També poden contactar amb la tècnica local de ciutadania, Maite Irazola, a través del telèfon 972 46 00 11 o el correu electrònic Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. .

La regidora de Ciutadania, Eva Sáez, assegura que 'estem davant d'una crisi humanitària europea i que no ens podem quedar aturats'. Sáez afegeix que 'l'Ajuntament està esperant les directius de la Generalitat per poder actuar com a poble i coordinar-nos amb altres organitzacions supralocals'.

Fitxer adjunt: 1441886404COMUNICAT - L'Ajuntament de Cassa es pronuncia com a poble acollidor davant la crisi humanitaria dels refugiats sirians.docx