Girona. L’Ajuntament de Girona estrena les activitats de Nadal amb l’encesa de llums a la ciutat dissabte

·         El recorregut amb il·luminació nadalenca pels carrers de la ciutat incorpora aquest any com a novetat la zona de Pedret, Pont Major i Montjuïc

·         La programació d’activitats d’aquest any inclou diversos actes, espectacles infantils i cantades de nadales en molts punts de la ciutat

L’Ajuntament de Girona ha presentat aquest matí la programació d’activitats per a aquest Nadal. Aquest dissabte, dia 1 de desembre, tindrà lloc la tradicional encesa de llums de Nadal, que representa el tret de sortida de les activitats nadalenques i serveix perquè la ciutat i els seus comerços donin la benvinguda a les festes. A les 18 h, l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, inaugurarà l’encesa de llums amb la il·luminació del gran arbre de Nadal de la plaça de Catalunya i, tot seguit, s’encendran les llums dels carrers de la ciutat. L’encesa de llums anirà acompanyada d’una cercavila a càrrec de la Xarabanda Banda, que sortirà de la plaça del Vi a les 17.30 h, anirà fins a la plaça de Catalunya i, després de la il·luminació de l’arbre de Nadal, portarà a la gent fins a la plaça de la Independència, on s’oferirà una xocolatada popular amb la col·laboració de l’Associació de Bars i Restaurants de la Plaça Independència. Les llums de Nadal estaran enceses des de l’1 de desembre del 2012 fins al 6 de gener del 2013, de les 18 a les 22 h, excepte en dies assenyalats, que s’obriran fins a les 24 h.

Amb l’encesa de llums de dissabte, es dóna el tret de sortida a tota la programació nadalenca, que conté diverses actuacions adreçades majoritàriament al públic infantil i organitzades per l’Ajuntament de Girona i per les associacions de comerciants i de veïns de la ciutat. Un any més no hi poden faltar les tradicionals activitats de Nadal, com la representació d’Els Pastorets, que tindrà com a escenari el Teatre Municipal i que anirà a càrrec del Grup Proscènium; la 8a edició de la cursa de Sant Silvestre i la 3a Minicursa, del dia 31 de desembre, o la Cavalcada de Reis i les dues precavalcades, el dia 5 de gener del 2013. L’Auditori de Girona també serà protagonista aquestes festes de Nadal amb la representació d’El Messies Participatiu, el diumenge 2 de desembre; elJazz’Nadal, el dijous 20 de desembre, o el Festival de valsos i danses, el dimarts 1 de gener. A més, la sala La Carbonera del Museu d’Història de la Ciutat acollirà la tradicional exposició de pessebres i diorames.

La regidora de Promoció i Ocupació, Marta Madrenas, ha destacat que des del consistori s’ha volgut fer “una aposta molt decidida per fer-nos presents a diferents barris de la ciutat, així com diversificar les zones i els dies dels tallers de la ciutat”. Per la seva banda, la regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat, ha ressaltat que el Nadal “és un moment clau per promocionar la ciutat en l’àmbit turístic” i fer que Girona “sigui una ciutat dinàmica i plena econòmicament”.

Enguany, hi ha un increment en el nombre d’activitats, i s’ha passat de les prop de 150 activitats que es van organitzar l’any passat a les més de 230 activitats que es portaran a terme aquest any a la ciutat i que estan dirigides a tots els públics. S’ha ampliat també el període de la programació nadalenca, ja que enguany comença el dia 1 de desembre, en lloc del 10 de desembre, com l’any passat. A més d’aquesta ampliació de dies, el nombre d’activitats ha crescut a causa de la major implicació d’entitats comercials i associacions de veïns, que organitzen festes, tallers i espectacles, així com de diferents institucions culturals.

Consulteu tota la programació a l’enllaç següent:  http://issuu.com/ajuntament_girona/docs/programa_nadal_2012