Palafrugell. Palafrugell encetarà el programa d’activitats nadalenques amb un acte d’obertura de la il•luminació ornamental

En el decurs de l’acte d’encesa de llums se servirà un bol d’escudella barrejada a tots els presents.

El proper divendres, 30 de novembre, Palafrugell encetarà el programa d’activitats relacionades amb el proper cicle nadalenc amb l’encesa de l’enllumenat ornamental que lluirà aquestes festes als seus carrers i places. A les 8 del vespre, a plaça Nova, es procedirà a l’encesa simbòlica dels llums, en el decurs d’un acte on se servirà un bol d’escudella barrejada a tots els presents, iniciativa que es realitza amb la col·laboració de l’Hotel-Restaurant El Far. L’obertura de l’enllumenat de Nadal es realitza just abans del pont de la Puríssima amb l’objectiu d’incentivar l’activitat comercial a la vila.

Enguany, l’Ajuntament de Palafrugell, mitjançant la gestió de l’Institut de Promoció Econòmica i la secció de comerç, continua amb el projecte de renovació, reforç o substitució de la il·luminació pública nadalenca que s’anirà aplicant de forma progressiva en els propers anys. El 2011 es va iniciar aquest procés, i pel Nadal d’aquest any 2012, s’ha realitzat la que serà la segona fase, en la que, principalment, s’ha procedit a la substitució de fil lluminós als carrers Quatre Cases i a la porxada del Mercat. També s’ha ampliat l’àmbit substituint els antics llums del carrer de les Botines i posant-ne de nova en el carrer de Picasso. El regidor de Promoció Econòmica, Albert Gómez, comenta que “la substitució de l’enllumenat nadalenc en els principals eixos de comerços és un projecte que es va encetar el 2011 i que farà un salt qualitatiu aquest 2012 perquè es completaran bona part de les il·luminacions que es van començar a substituir, així com es reforçaran aquells punts en els que es va observar que hi havia mancances. D’altra banda, el proper 2013 es procedirà a acabar, en bona part, amb aquest procés que ha de representar un important avenç qualitatiu en la generació d’un bon ambient comercial en una època en què representa un gruix important de les vendes de molts negocis”.

Mitjançant la substitució de l’anterior garlanda de fil lluminós (antic sistema) pel led, s’aconsegueix, en alguns casos, un estalvi de fins el 60% del consum d’energia i una major durabilitat de les lluminàries, ja que el nou sistema pateix menys desgast.