Olot. L'Ajuntament d'Olot i Rubau Tarrés signen el contracte per la nova Plaça Mercat

L’Ajuntament d’Olot ha concretat aquest matí el darrer pas administratiu previ a la redacció del projecte, enderroc, construcció i explotació del nou edifici del mercat municipal d’Olot: la signatura del contracte de concessió d’obra pública amb Rubau Tarrés S.A.U., adjudicat en la sessió plenària del passat 18 d’octubre per un import de 6.948.626,67 € més IVA.

La suma inclou el trasllat dels placers a la ubicació provisional de Can Gelada, que ha de dinamitzar el centre de la ciutat a partir de l’obertura de la Illa del Teatre, l’enderroc de l’edifici actual, la construcció del nou, els honoraris tècnics de projectes i de direcció d’obra i la urbanització dels carrers adjacents, en un termini de 24 mesos.
L’edifici de la nova Plaça Mercat d’Olot constarà de quatre plantes:
- la planta baixa, destinada al mercat municipal, amb tancaments envidriats i tres accessos, locals comercials, oficina de turisme, bar-cafeteria, quiosc-llibreria, molls de càrrega i descàrrega i dependències auxiliars.
- la planta soterrani -1, destinada a supermercat, amb sala de vendes, magatzem i lavabos públics.
- la planta soterrani -2, reservada per a l’aparcament de vehicles.
- dos altells: un, que es destinarà a sala polivalent per a fer-hi actes de tot tipus (xerrades, cursos de formació, de cuina, reunions...), cambra higiènica adaptada, dependències del mercat (oficina, sala tècnica i vestidors), i un altre per a sales d’instal•lacions, magatzems dels locals comercials i magatzem de manteniment.

Altres aspectes remarcables del projecte
- La recuperació de la plaça Doctor Fàbregas com a lloc de parada i estada dels vianants, amb bancs, un espai per a l’ús de terrassa de bar i zones enjardinades i parterres amb algunes de les plantes remeieres més comunes a la comarca.
- Recuperació de la façana del carrer Antoni Llopis per a ús comercial, ubicant-hi tres petites botigues obertes a l’exterior, que puguin ser ocupades per vendre-hi productes del territori.

A l’acte de signatura hi han participat l’alcalde d’Olot Josep M. Corominas i el regidor de Progrés Econòmic Estanis Vayreda; el director general de Comerç Josep M. Recasens; per l’empresa adjudicatària Josep Rubau, i també Josep Gutiérrez (Mercadona); Jordi Espona (BBVA-UNNIM); Jordi Vilarrasa (Associació de Placers del Mercat d’Olot); Mercè Soler (Associació de Comerciants d’Olot); i i Josep Almirall (Consorci de Comerç, Artesania i Moda).