Cassà de la Selva. La Policia Local i els veïns de les Gavarres es comuniques per WhatsApp

La tecnologia al servei de la protecció de les persones en cas d'incendi forestal
La Policia Local ha reactivat el sistema de missatgeria directe per mantenir una comunicació constant amb els veïns dels Refugis de les Gavarres
Les cases d'aquesta zona es troben endinsades al massís de les Gavarres i estan exposades a una perillositat alta en període de risc d'incendis forestals

La Policia Local ha reactivat aquest estiu un nou sistema de comunicació de missatgeria instantània de WhatsApp amb els veïns dels Refugis de les Gavarres. Es tracta d'un nucli de població endinsat al massís de les Gavarres que està exposat a una elevada perillositat en el període d'estiu degut al risc d'incendis forestals. La Policia Local ha optat per connectar-se amb aquest nucli de població a través del WhatsApp per mantenir una comunicació constant, a més d'informar-los del mapa de perill del Pla d'Alfa, entre d'altres missatges que puguin sorgir.
En aquest punt de les Gavarres hi ha comptabilitzades un total de 69 masies, de les quals 25 són de primera residència i 46 són de segona residència. Tot i que el còmput de persones empadronades és de 60, a l'estiu hi ha una ocupació màxima aproximada de 108 residents. En total, 34 dels propietaris de les masies disposen d'aquest servei de missatgeria amb la Policia Local. El cos policial contacta amb els que no estan integrats en aquesta xarxa a través de SMS, telèfon fix o correu electrònic. La Policia Local també té localitzades les 4 masies que no disposen ni de telèfon fix ni de mòbil per comunicar-se.
L'alcalde de Cassà, Martí Vallès, destaca que el control i l'actualització d'aquestes dades és clau ja que 'si mai hi ha algun tipus de perill caldrà actuar el més ràpid possible'. A banda d'això, Vallès afegeix que 'cal aprofitar totes les eines tecnològiques que tenim al nostre abast per millorar la comunicació
1438938005Localitzacio dels Refugis de les Gavarres.jpg
Fitxer adjunt: 1438938005NDP La Policia Local i els veins de les Gavarres es comuniquen per WhatsApp.docx