Girona. Avui entra en vigor l’Ordenança Municipal Reguladora de determinats establiments públics dedicats a la restauració i/o activitats recreatives a Girona

Des de l’entrada en vigor queden regulades l’ocupació i la neteja de la via pública relacionades amb les activitats de la restauració i/o activitats recreatives de Girona

Avui, 21 de novembre de 2012, entra en vigor l’Ordenança Municipal Reguladora de les condicions d’instal·lació, funcionament i intervenció de determinats establiments públics dedicats a la restauració, espectacles i/o activitats recreatives de Girona.

Amb l’aplicació d’aquesta ordenança, l’Ajuntament insta als responsables de les activitats a impedir que les persones usuàries surtin amb begudes dels seus establiments, tret que sigui per a ser consumides a la terrassa; així com a vetllar per què la seva activitat i la conducta dels usuaris no produeixin molèsties al veïnat. Aquest fet comporta l’adopció de les mesures suficients per prevenir aglomeracions de persones a la via pública, sigui per motiu d’accés o de sortida dels locals. Els responsables dels establiments hauran d’avisar a la policia en cas que els usuaris no atenguin a les seves recomanacions.

Per part dels establiments, l’ordenança també destaca l’adopció de les mesures adients per evitar l’embrutiment, netejar i mantenir neta diàriament la part de la via pública, els seus elements estructurals i portals d’edificis contigus que s’hagin vist afectats, directament o indirectament pel desenvolupament de la seva activitat. L’ordenança també tipifica que cal retirar els materials residuals a una distància de fins a 15 metres des de qualsevol dels accessos públics a l’establiment abans de les vuit del matí. L’ordenança també regula les característiques i condicions específiques de les diferents tipologies d’establiments així com el nivell sonor màxim admissible. En aquest sentit, l’Ajuntament està duent a terme un estudi de contaminació acústica a la ciutat, el qual aportarà la informació suficient per poder establir un horari de terrasses a les diferents zones de Girona. La tinenta d’alcalde de Promoció i Ocupació, Marta Madrenas, posa en relleu que “aquesta ordenança permetrà compaginar el descans dels veïns amb l’activitat econòmica de la ciutat”.

L’àrea de Promoció i Ocupació de l’Ajuntament de Girona, ha organitzat una seguit de reunions amb els titulars del establiments d’oci, per tal d’informar-los sobre la implementació de la nova regulació, així com per resoldre qualsevol dubte d’interpretació que els pugui sorgir. També s’està organitzant una jornada amb la policia local per tal que aquesta els faciliti eines i estratègies d’actuació davant possibles situacions conflictives.

Nota: Podeu consultar l’ordenança aquí.