Figueres. L’alcalde i les entitats financeres pacten la creació d’una borsa d’habitatges per al lloguer social

L’alcalde de Figueres, Santi Vila, i els màxims responsables de les entitats financeres a la ciutat -Unnim, Catalunya Caixa, Caixa Bank, Banco Popular, Banc de Santander, Bankia, Barclays, Deutch Bank-  han acordat la creació d’una borsa d’habitatges per al lloguer social.

En una reunió celebrada aquest matí a l’Alcaldia -en la que també hi ha participat la regidora d’Habitatge, Sònia Trilla- l’alcalde ha demanat el compromís dels responsables de les entitats en aquests moments extrems de crisis. En la reunió s’ha exposat les dificultats extremes de centenars de famílies de Figueres per accedir a l’habitatge, circumstància que en l’àmbit polític, Vila ha manifestat que s’ha d’abordar exigint la reforma de la llei hipotecària, que data del 1909.
En clau local, l’alcalde ha demanat que, davant el moment d’extrema dificultat que viuen molts figuerencs i figuerenques, les entitats financeres posin a disposició el seu parc d’habitatges buit per promoure el lloguer social amb la garantia del mateix ajuntament.
Les entitats s’han compromès a aportar d’aquí un mes la relació d’habitatges que tenen disponibles. Després serà el torn dels serveis jurídics municipals que, juntament amb els API de la ciutat, dissenyaran la borsa de lloguer social i les seves condicions. En un principi l’Ajuntament es compromet a garantir el pagament de les quotes de lloguer i el retorn en bon estat de l’habitatge.