Palafrugell. Es constitueix el Consell dels Infants de Palafrugell

En un acte que va tenir lloc a la Sala de Plens de l’Ajuntament es va constituir el Consell dels Infants de Palafrugell. Aquesta és una proposta d’educació en valors que vol sensibilitzar els infants, la comunitat educativa i les famílies de la importància de les aportacions dels infants en relació al seu entorn. Els participants són un grup de 18 infants escollits pels mateixos nens  i nenes, dels cursos de 5è i 6è de les escoles de Palafrugell, que treballaran temes locals concrets i que es reuniran en plenari cada dos mesos.

En la sessió constitutiva, els infants van proposar els temes a tractar en properes reunions i van votar els que creien prioritaris. Es va acordar que al proper plenari a celebrar giri a l’entorn del civisme a la població. Per a següents reunions es tractarà sobre una proposta de creació d’un menjador social, la preservació de l’entorn, i de carrils bici propers a les escoles.

Aquest projecte pedagògic és una iniciativa de l’Àrea d’Educació de l’Ajuntament i s’inicia aquest curs 2012-2013. Les seves iniciatives van en la línia de repensar l’entorn urbà partint dels ulls dels nens i de les nenes.

El Consell dels Infants de Palafrugell, com a projecte de participació infantil, considera l’infant com a ciutadà de ple dret per ajudar a construir un municipi millor per a tothom.