Llagostera. L'Ajuntament de Llagostera formalitza la compra d'un terreny propietat de l'Estat

L’Ajuntament de Llagostera ha formalitzat aquest dimarts al matí la compra d’un terreny que fins ara era propietat de l’Estat Espanyol, fruit d’una herència sense hereus que es remunta a l’any 1935.

Es tracta d’una finca situada al carrer Olivareta número 38, a peu del segon anell de la muralla de Llagostera amb una superfície de 84 m2.

L’adquisició per part de l’Ajuntament permetrà d’una banda portar a terme l’accés previst al Centre d’Interpretació de la història de Llagostera (Can Caciques) des del carrer Olivareta, evitant així la necessitat d’instal·lar un ascensor en aquest equipament i d’altra a banda donar continuïtat a la zona verda ja prevista pel planejament a l’inici d’aquest carrer o ampliar l’equipament del Centre d’Interpretació.

El terreny en qüestió estava qualificat com a sòl edificable i en la  modificació del POUM aprovada provisionalment en data 26.09.2012, es va qualificar com a Sistema general d’equipaments comunitaris.

L’import de la compra venta s’ha formalitzat per 49.056 €. Cal destacar que una tercera part d’aquest import revertirà en el municipi ja que l’Estat està obligat segons el Codi Civil a destinar-lo a institucions municipals de caràcter social o de beneficència. Així mateix, una tercera part anirà destinada a la Diputació de Girona.

Imatge del projecte realitzat pels Serveis Tècnics Municipals