Girona. L’Ajuntament de Girona sol·licita 2.642.000 € en polítiques actives d’ocupació per al proper any 2013

·         El consistori fa una aposta clara per fomentar la formació qualificadora i les mesures ocupacionals entre la població aturada, amb l’objectiu d’incrementar els dèficits formatius i contribuir a la inserció laboral de les persones que es troben en situació d’atur a la ciutat.

·         L’estudi sobre el mercat de treball realitzat pel Servei Municipal d’Ocupació posa en evidència la relació entre l’atur i els baixos nivells de formació de la població.

La taxa d’atur de la ciutat de Girona durant el segon trimestre de 2012 ha estat del 24,1%, 2,1 punts percentuals superior a la registrada a Catalunya en el mateix període. En aquest sentit, i amb l’objectiu de pal·liar els efectes d’una situació que ha afectat una part important de la ciutadania, l’Ajuntament de Girona ha sol·licitat al Servei d’Ocupació de Catalunya un total de 2.642.053,13 €en polítiques actives d’ocupació.

Amb aquest import es pretén finançar 4 línies de treball que preveuen diferents programes, mesures i actuacions en el marc de l’orientació, l’ocupació i la formació:

1. Accions de formació per a l’ocupació en àrees professionals prioritàries, d’acord amb l’Estratègia Catalana per a l’Ocupació 2012-2020, en els sectors econòmics del comerç i el màrqueting, l’hostaleria i el turisme, la jardineria i el viverisme, l’electricitat i l’electrònica, els serveis socioculturals i a la comunitat, la creació i la gestió d’empreses i els idiomes a nivell comercial.

2. Mesures de formació i treball per a joves d’entre 16 i 25 anys amb estudis d’ESO o inferiors, que  permetran preparar-los per a l’obtenció del graduat escolar, alhora que se’ls formarà en competències clau i també a nivell professional per a la seva posterior contractació a l’empresa ordinària. El SOC finançarà la contractació d’aquests joves durant 6 mesos.

3. Mesures de formació i treball per a persones aturades de llarga durada que hagin exhaurit la prestació per desocupació i/o el subsidi. Aquest programa incidirà en les mesures de qualificació i reciclatge professional i proporcionarà també als receptors de la subvenció la possibilitat d’obtenir contractes finançats per l’Administració autonòmica durant mig any.

4. Actuacions ocupacionals en el barri de Santa Eugènia i Can Gibert del Pla. Aquest és un dels barris de Girona amb una taxa d’atur més elevada, i el segon més poblat per darrere de l’Eixample, fet que el converteix en un focus d’atenció per part dels organismes que gestionen les polítiques actives d’ocupació. Així doncs, es preveuen mesures específiques per atendre la població aturada d’aquest sector, que passen per dispositius d’inserció sociolaboral, actuacions adreçades a joves en situació de fracàs escolar per tal d’afavorir el seu retorn al sistema educatiu reglat, programes de formació professionalitzadora, plans d’ocupació i tallers d’ocupació entre d’altres.

Aquest darrer any l’Ajuntament ha realitzat una sèrie d’inversions a fi de poder adequar les instal·lacions de què disposa als requisits dels Certificats de Professionalitat, perquè els alumnes puguin obtenir titulacions homologades que permetin atorgar un reconeixement de competències a la persona per desenvolupar una professió.  Aquest procés es fa en coordinació amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, que permet la validació de la formació impartida per l’Ajuntament, per tal de possibilitar el reconeixement i la certificació de la formació ocupacional amb els efectes propis de la formació professional del sistema educatiu.

Quadre econòmic

Foto: L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, i la regidora de Promoció i Ocupació, Marta Madrenas, en un acte recent