Girona. El Centre Cívic Ter acull demà el seminari d’intercanvi d’experiències del recurs educatiu “Europa”

Es portarà a terme des de les 9 h fins a les 13 h

Amb motiu de la presentació del nou recurs educatiu “Europa”, que forma part dels recursos educatius oferts per l’Ajuntament de Girona per al curs 2012-2013, es porta a terme demà un seminari d’intercanvi d’experiències entre els centres educatius inscrits: l’Escola Annexa – Joan Puigbert, l’Institut Santiago Sobrequés i Vidal i l’Institut Narcís Xifra..

La jornada, que tindrà lloc de les 9 a les 13 h al Centre Cívic Ter, comptarà amb les ponències “Europa 2020: Noves capacitats per nous llocs de treball, formació i educació. Quines eines i recursos ens ofereix la Unió Europea? Any Europeu 2013 sobre la ciutadania”, a càrrec del director d’Eurolocal i secretari general del Consell Català del Moviment Europeu, Joaquim Millan; “L’experiència europea dels centres educatius de les comarques de Girona”, a càrrec de la mestra i excoordinadora de Llengües Estrangeres dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Girona, Dolors Reig, i “Dia d’Europa a l’Illa de Rodes: una experiència”, a càrrec del professor de Filosofia i cap del Departament d’Humanitats i Ciències Socials de l’Institut Illa de Rodes, Xavier Besalú.

El recurs educatiu “Europa” que s’ofereix als centres educatius de la ciutat té com a objectius contribuir al coneixement de les institucions europees, a l’aprofundiment en la ciutadania europea (especialment amb motiu de l’Any Europeu 2013), a la valoració i dimensionament de les capacitats pròpies en la seva dimensió europea i en la difusió de les oportunitats de dur a terme projectes i accions de caràcter europeu. Aquest recurs educatiu va dirigit a l’alumnat de cicle superior d’educació primària i a l’alumnat d’educació secundària obligatòria.