Banyoles. L’Ajuntament de Banyoles, el Consell Comarcal del Pla de l’Estany i l’Obra Social Lla Caixa uneixen esforços per la formació de persones amb discapacitat

Es tracta d’un projecte de treball conjunt per la integració laboral i la formació de les persones amb més dificultats, però sobretot per a persones amb discapacitat. Es farà un especial èmfasi en la formació professionalitzadora per a ser treballadors de la llar i està previst formar a una quinzena d’alumnes.

S’adaptarà el contingut en un format anomenat de lectura fàcil perquè sigui assequible a persones amb poca formació i per a persones amb discapacitat. Després de signar el conveni aquest dijous al matí, ho han presentat l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer; el president del Consell Comarcal del Pla de l’Estany, Jordi Xargay; el responsable de l’àrea de negoci Garrotxa- Pla de l’Estany de La Caixa, Xavier Ponsati; la directora del Centre Ocupacional i Especial de Treball del Pla de l’Estany (COIET), Pilar Planas; i el director de l’oficina de la plaça Major de Banyoles de La Caixa, Enric Terradellas.

L’Obra Social La Caixa aportarà 24.000 euros i des del Consell Comarcal del Pla de l’Estany i l’Ajuntament de Banyoles s’està buscant finançament per a implementar un projecte més ambiciós. Sobre aquest finançament el responsable de l’àrea de negoci Garrotxa- Pla de l’Estany de “la Caixa”, Xavier Ponsati, ha explicat que “ratifica la nostra funció social i que volem donar suport al territori”.

El president del Consell Comarcal del Pla de l’Estany, Jordi Xargay, ha explicat que “calia col·laborar entre administracions i amb les empreses privades per engegar aquest projecte d’inserció laboral i ajudar a persones desafavorides del Pla de l’Estany”. Per altra banda, l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha destacat que “en aquesta època complicada les persones que tenen algun risc d’exclusió encara ho tenen més complicat, i hem d’impulsar projectes per ajudar als col·lectius més desafavorits”.

És una acció que s’uneix a la important tasca del Centre Ocupacional i Especial de Treball del Pla de l’Estany (COIET), organisme autònom del Consell Comarcal del Pla de l’Estany, que atén de manera especial a persones adultes amb discapacitat del Pla de l’Estany.

Foto: Ajuntament de Banyoles