Sant Hilari Sacalm. La biblioteca de Sant Hilari acollirà una conferència sobre el centenari d’Avel·li Artís Gener, més conegut com a 'Tísner'

La biblioteca de Sant Hilari acollirà una conferència sobre el centenari d’Avel·lí Artís Gener, conegut popularment com Tísner, el proper dia 9 de novembre, segons ha informat la regidora de Cultura, Laura Pagespetit. La conferència sobre la vida i obra de Tísner anirà a càrrec de l’escriptor Joaquim Carbó.

La conferència que s’oferirà sobre la vida i obra de Tísner anirà a càrrec de l’escriptor selvatà Joaquim Carbó. Coincidint amb la commemoració del centenari del naixement de Tísner, des de la regidoria de Cultura es va creure oportú la organització d’un esdeveniment d’aquestes característiques que permetés conèixer una mica més la figura de Tísner. Durant la sessió, que començarà a les vuit del vespre, es faran fotografies.

Petita biografia de Tísner

Va néixer a Barcelona l’any 1912. Narrador, periodista, ninotaire, escenògraf i pintor. Es formà com a escenògraf i dibuixant, tot i que ben aviat s'interessà pel periodisme. Treballà de redactor en el setmanari Bandera i periòdics com L'Opinió, La Rambla i La Publicitat, sovint sota el nom de Tísner. Signava amb el mateix pseudònim les caricatures satíriques de L'Esquella de la Torratxa, La Campana de Gràcia i El Be Negre. Quan va esclatar la Guerra Civil s'allistà com a voluntari a l'exèrcit republicà i, en acabar, fou empresonat a França des d'on emigrà amb la seva família a Mèxic. Va viure en aquest país vint-i-sis anys, durant els quals treballà com a dibuixant, publicista, pintor i escenògraf. Alhora, les seves publicacions periòdiques i altres activitats que promogué exerciren un fort impuls en la divulgació de la cultura catalana. L'any 1965 tornà a Barcelona i aviat s'integrà en la vida cultural i política. Com a periodista i caricaturista treballà per a Tele-Exprés, Tele-Estel, El Noticiero, i l'Avui; va col·laborar en les campanyes de normalització lingüística del català i en congressos i associacions de la llengua catalana; contribuí a la literatura juvenil i féu de traductor. Per aquesta dedicació ha rebut premis com el Jaume I (1986) o el Premi d'Honor de les Lletres Catalanes (1997).