Figueres. L’Ajuntament estén el Pla educatiu entorn a tota la ciutat

El Govern municipal, d’acord amb la Generalitat de Catalunya, ha decidit estrendre el Pla educatiu entorn a tota la ciutat. Així doncs, des d’aquest curs escolar i fins el 2014-2015, tots els centres educatius de Figueres estaran inclosos en el treball en xarxa d’aquesta iniciativa. Fins ara, només les escoles “Pous i Pagès” i “Anicet de Pagès” formaven part del pla.

Tal i com s’explica en el conveni entre les dues administracions, que l’Ajuntament aprovarà en el ple ordinari d’avui, el Pla educatiu entorn és un treball en equip de tots els agents que intervenen en l’educació dels nens i nenes, i que té per objectius aconseguir l’èxit educatiu de tot l’alumnat; contribuir a la cohesió social mitjançant l’equitat; l’educació intercultural; el foment de la convivència; i, finalment, l’ús de la llengua catalana.
Per complir amb els objectius es crearà, en breu, una comissió per planificar i executar les accions que, a més de representants de les dues administracions, estarà integrada per representants dels alumnes; de les AMPA i d’entitats o associacions de la ciutat vinculades a la comunitat educativa.
El regidor d’Educació, Josep Maria Godoy, destaca el valor d’aquest tipus d’inciatives que “promouen el treball en xarxa de tots els agents que actuem en l’educació dels nens i nenes de Figueres”. A més, Godoy destaca l’experiència dels anterior plans educatius entorns realitzats a Figueres des del curs 2006-2007 i la importància que s’estengui a tota la ciutat.
Els anteriors plans han permès que Figueres materialitzés activitats com el Projecte Rossinyol en col•laboració amb la UdG; el Projecte infància i Família; l’obertura de biblioteques escolars fora d’horari lectiu o, entre d’altres, la iniciativa de patis oberts.