Girona. Balanç satisfactori d’unes Fires carregades de noves propostes

L’alcalde de Girona destaca la capacitat de generar més activitats amb els mateixos recursos i l’actitud general de responsabilitat i convivència viscuda durant aquestes dates

Les Fires de Girona d’enguany han reflectit el canvi que l’equip de govern ha estat treballant durant l’últim any perquè la ciutat gaudeixi d’activitats per a tot tipus de públic i s’aconsegueixi també un augment de la participació de la ciutadania i de les entitats. A més a més, un dels principals propòsits d’aquesta edició ha estat la visualització dels diferents barris de la ciutat i la vessant solidària de les festes realitzada per Girona Avança (amb la recaptació de 23.800 euros pel Banc dels Aliments).

Marta Madrenas, regidora de Promoció i Ocupació i responsable política de Fires, ha destacat “la gran i elevada participació ciutadana especialment en una aposta d’aquest Ajuntament com és l’envelat, així com també la baixada d’andròmines pel riu, realitzada gràcies a la col·laboració dels agrupaments escoltes de la ciutat”. Madrenas també ha posat de relleu la col·laboració de l’entitat Mou-te en Bici en l’organització del Dia Rodó i l’estreta col·laboració de l’Associació de Veïns de Fontajau amb el 1r Campionat de Botifarra. La regidora també ha anunciat el guanyador del concurs d’engalanament de carrers (carrer Ballesteries), en el qual malgrat que no hi hagi hagut una alta participació “esperem que any a any vagi augmentant”, ha manifestat.

El regidor de Seguretat, Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, ha agraït en primer terme la col·laboració i mà estesa dels Mossos d’Esquadra en el dispositiu de Fires conjunt realitzat amb la Policia Municipal. Alcalà ha explicat que una de les preocupacions del govern municipal són les intoxicacions etíliques dels menors i que a partir del dia 21 de novembre entrarà en vigor la nova ordenança de civilitat que permetrà a l’Ajuntament incidir en aquest àmbit. Tot i això el regidor ha remarcat que hi hagut un descens en les intoxicacions etíliques respecte anys anteriors (2010: 56; 2011: 48; 2012: 37) gràcies sobretot a l’estreta col·laboració i compromís de les entitats situades a la Copa i també per “la nostra insistència davant de la venda d’alcohol”.

En l’aspecte de seguretat a Fires, fruit del treball conjunt entre la Policia Municipal de Girona i els Mossos d’Esquadra, també són remarcables les següents dades: l’accidentalitat en període de Fires (2010: 20; 2011: 17; 2012: 12), les actes per venda il·legal (2010: 26; 2011: 20; 2012: 7), les faltes a Fires (2010: 98; 2011: 84; 2012: 71), i els detinguts (2010: 25; 2011: 12; 2012:10).

“Crec que amb els mateixos recursos hem fet molt més, hi ha hagut molta més activitat”, ha manifestat per últim l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont. “Han estat unes Fires molt més populars pel perfil del contingut, això és indiscutible. [...] Hem posat una primera pedra d’un canvi en el que és la festa major de la ciutat de Girona”, ha remarcat. Finalment l’alcalde també ha recordat l’èxit de la Jornada de Portes Obertes, del pregó i de l’exposició dels cartells de Fires i “l’actitud general, que ha estat d’una gran responsabilitat”.