Blanes. Els vianants ocupen el carrer Ample de Blanes

L’Ajuntament de Blanes valora positivament el primer dia de la posada en marxa del tall del trànsit al carrer Ample, coincidint amb l’acció promocional que s’ha fet en motiu del pont de Tots Sants.

El tall del trànsit rodat al carrer Ample que ha decidit posar en marxa com a prova pilot l’Ajuntament de Blanes es va començar a fer efectiu per primera vegada dissabte passat, 3 de novembre. L’objectiu d’aquesta mesura és que sigui un element dinamitzador del comerç al centre del municipi. La prova pilot es continuarà fent cada dissabte, des de les 4 de la tarda fins a les 9 de la nit, i culminarà a la primavera, quan es farà una valoració global sobre com ha transcorregut.

Per vetllar perquè el tall no comporti cap problema, la Policia Local de Blanes ha coordinat la instal·lació d’una senyalització informativa que adverteix d’aquesta mesura circulatòria als principals accessos al centre de la vila. Paral·lelament, també manté situat un agent a la cruïlla del carrer Ample amb el passeig de Mar les tardes dels dissabtes per regular l’accés dels vehicles autoritzats i per informar els conductors.

Els únics vehicles autoritzats a accedir al carrer Ample són els autobusos del transport públic de viatgers així com els veïns dels vials adjacents al carrer Ample que tenen un garatge privat i que, per aquest motiu, disposen d’una acreditació.

Segons la primera tinenta d’alcalde de l’Ajuntament de Blanes, Lourdes Fàbrega, la valoració de la primera jornada en què s’ha posat en marxa és “Plenament satisfactòria; hem vist molts vianants ocupant la calçada i sabem per la Policia Local que no hi ha hagut cap problema destacable pel que fa a la regulació del trànsit en l’accés al carrer Ample”.

Precisament la posada en marxa de la prova pilot va coincidir dissabte passat amb l’acció promocional que s’ha fet a Blanes per dinamitzar el centre comercial a través de diverses activitats. La més destacada ha estat la primera edició de La Fira de les Bruixes, que es va poder visitar a la plaça dels Dies Feiners des del dimecres a la tarda i fins dissabte a la nit.

Formada per una trentena de parades amb tot tipus de productes i activitats complementàries que tenien com a leit motiv la tradició de Tots Sants i la nit dels difunts, la I Fira de les Bruixes també ha estat valorada positivament per la primera tinenta d’alcalde: “A manca de fer valoracions més globals més endavant, la primera impressió ha estat molt positiva: hi ha hagut molta afluència de visitants, i els mateixos firaries s’han mostrat satisfets dels resultats”.

D’altra banda, l’Ajuntament va tramitar amb la Generalitat de Catalunya un permís perquè els comerços de Blanes poguessin obrir dissbte passat fins a les 12 de la nit; és el què popularment es coneixen com a shopping nights. Per aquest motiu, els comerços van allargar el seu horari fins les 10 de la nit, alguns d’ells van fer ofertes especials i també van ambientar i decorar les seves botigues i aparadors amb elements tradicionals de Tots Sants.

Paral·lelament, l’Ajuntament de Blanes ja porta treballant des de fa setmanes amb les associacions de botiguers per organitzar una campanya de Nadal conjunta, com la que ja es va fer l’any passat, amb l’objectiu d’animar tant els blanencs com a la gent de fora perquè vinguin a Blanes a fer les seves compres en motiu de les festes.

Per a més informació :

Eva Palau – 608 880 002 i 654 725 106

Adjuntem imatges de la prova pilot del tall del carrer Ample i de l’acció promocional del 3 de novembre.

Autor Imatges: Ajuntament de Blanes