Girona. L’Ajuntament encarrega un estudi per analitzar l’impacte sobre la mobilitat de dues noves infraestructures i un canvi de circulació al sector nord de la ciutat

·         L’estudi analitzarà l’efecte que provocarà sobre la xarxa bàsica nord de Girona la posada en funcionament de l’accés a l’AP-7 de Domeny, el nou pont sobre el riu Ter i el doble sentit de circulació a l’avinguda de França

·         Els propers 6 i 7 de novembre es realitzaran unes enquestes per determinar l’origen i el destí dels conductors de vehicles que circulin per diversos vials

Davant les noves infraestructures i canvis d’ordenació previstos per l’any 2013, l’Ajuntament de Girona ha encarregat un estudi de mobilitat de la xarxa bàsica nord de Girona que analitzarà quina afectació tindran i ajudar així a definir mesures correctores i de millora.

L’estudi encarregat des de la regidoria de Seguretat, Mobilitat i Via Pública estudiarà la posada en funcionament del nou accés a l’AP-7 des de la rotonda de Domeny (que actualment està en construcció i està previst que entri en funcionament el primer trimestre de 2013), el nou pont de l’avinguda Tarradellas sobre el riu Ter entre el passeig Sant Joan Bosco i la rotonda de plaça de la Vila de Perpinyà (també en construcció i que es preveu que s’obri el proper any 2013) i finalment l’establiment del doble sentit de circulació a l’avinguda de França que actualment té l’entrada pel pont de la Barca. En aquest últim tram també s’estudiarà la senyalització de carril bicicleta bidireccional per l’eix configurat pel carrer Font de l’Abat i el pont de la Barca.

El proper 6 i 7 de novembre s’iniciarà la fase de recollida de dades i és per aquest motiu que es realitzaran enquestes per determinar l’origen i el destí dels conductors de vehicles que circulin per diversos vials. Els dispositiu d’enquestadors, acompanyats per unitats de la Policia Municipal de Girona, se situaran a quatre vies de la ciutat:  a la carretera de Sant Gregori, a l’avinguda Tarradellas amb la rotonda de Fontajau, a l’avinguda de França i al carrer Pedret amb l’avinguda de Josep Tarradellas.

L’Ajuntament de Girona vol demanar la col·laboració dels conductors en contestar dues breus preguntes sobre l’origen i destí del seu desplaçament, ja que es tracta d’una fase necessària per aconseguir una correcta anàlisi de mobilitat en el sector.

Foto: El nou vial d'accés a la capital des de Sant Gregori, a Domeny