Girona. Càritas i l’Ajuntament de Girona impulsen la campanya solidària “Girona, Fires amb cor”

La campanya s’emmarca en un conveni de col·laboració signat entre les dues entitats, que té com a l’objectiu promoure les activitats destinades a millorar la inclusió de les persones més necessitades

L’Ajuntament de Girona i Càritas han establert un acord de col·laboració per fer que les Fires de Girona siguin també un espai de solidaritat amb les persones que més pateixen a la ciutat com a conseqüència de l’actual context econòmic. Per aquest motiu es duran a terme diverses accions amb l’objectiu comú de sensibilitzar la ciutadania i recordar que en aquests moments hi ha moltes persones que ho estan passant malament. Aquestes Fires han de ser també unes fires solidàries.

Amb aquest conveni, signat aquest matí per l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont i pel director de Càritas Diocesana de Girona, Ramon Barnera, l’Ajuntament de Girona dóna suport a les diferents activitats que Càritas ha organitzat sota el lema “Girona, Fires amb Cor”. El cor és l’element central del logotip de Càritas, com a mostra de l’acció centrada en l’acompanyament i acollida de les persones més desvalgudes.

Les accions programades dins la campanya “Girona, Fires amb Cor” són les següents:

Estand de Càritas a la Fira de Mostres: Durant la Fira de Mostres, del 27 d’octubre a l’1 de novembre, Càritas tindrà un estand on es donarà informació de la seva activitat en favor dels col·lectius més desfavorits.

Polseres amb el lema “Girona, Fires amb cor”: Durant les Fires, Càritas oferirà 2.000 polseres amb el lema “Girona, Fires amb Cor”, el benefici de les quals anirà destinat a donar suport a l’activitat de Càritas.

Taula rodona “Responsabilitat social a les empreses avui”: Tindrà lloc el dimecres 31 d’octubre, a les 13 hores, al Palau Firal, i comptarà amb la participació de Xavier López (director general d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya), Bartomeu Compte (secretari general a Girona CCOO), Dolors Bassa (secretària general a Girona UGT), Josep Serra (membre del comitè executiu de la FOEG) i Jana Callís (directora de Relacions Laborals i Polítiques Socials de PIMEC). La presentació de la taula anirà a càrrec de Ramon Barnera, director de Càritas Diocesana de Girona, i moderarà la taula el Sr. Joaquim Rabaseda, catedràtic a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UdG.

Ajuda’ns a demostrar que Girona té cor:  El dijous 1 de novembre a les 18.30 h, a les escales de la Catedral. Amb aquesta acció es vol mostrar que Girona té un gran cor que batega. Formarem un gran cor a les escales de la Catedral amb persones, com a símbol i compromís de la solidaritat dels gironins, que al bell mig de les Fires de Girona, recorden i es posen al costat dels que més pateixen.

Acció a Twitter: Durant els nou dies de durada de les Fires, el Twitter de Càritas serà un espai d’expressió de persones ateses per Càritas, que ens explicaran com viuen unes altres Fires, unes Fires diferents.

També durant els dies de Fires Temporada Alta, en el marc del programa Festivals amb Cor, farà la donació d’un euro per cada entrada venuda de l’espectacle del Tricicle Forever Young del divendres 26 d’octubre. Aquest dia, al Teatre Municipal, hi haurà una taula informativa de Càritas on també tothom que ho vulgui podrà col·laborar amb l’entitat.

logo Diocesana horitzontal