Banyoles. L’Ajuntament de Banyoles posa en funcionament la seu electrònica al banyoles.cat

La seu electrònica consisteix en un apartat de la pàgina web oficial banyoles.cat, on els ciutadans podran realitzar tràmits electrònics amb l’Ajuntament de Banyoles. S’hi accedeix mitjançant un bàner a la pàgina principal del banyoles.cat. A la seu electrònica s’hi recull i ordenen tots els temes de tramitació electrònica que actualment ja s’estaven desenvolupant i algunes novetats com ara les notificacions electròniques o les factures electròniques.

Es poden realitzar de manera immediata una vintena de tràmits a través de la seu electrònica com ara: una instància genèrica, queixes i suggeriments, llicències de primera ocupació, factures electròniques, un volant d’empadronament, la retirada de mobles, la domiciliació de tributs i taxes o la retirada de vehicles de la via pública. Per realitzar la majoria de tràmits serà necessària la signatura electrònica.

El regidor de Comunicació, Lluís Butinyà, ha destacat que “la seu electrònica permet garantir l’accés electrònic dels ciutadans amb l’Ajuntament i tramitar electrònicament diferents gestions amb el consistori i, per tant, generar més proximitat”. Segons Butinyà, “tot aquest procés s’emmarca en el procés d’actualització del web municipal banyoles.cat”.

El ple de l’Ajuntament de Banyoles del 25 de juny del 2012 va aprovar la creació de la seu electrònica de l’Ajuntament de Banyoles i l’aprovació inicial del seu reglament.