Girona. S’obrirà el trànsit a la plaça de Joan Brossa i al carrer del Mestre F. Civil abans de Fires de Sant Narcís

·         Demà comencen les primeres actuacions que afectaran la circulació del carrer de Caterina Albert

·         L’objectiu de l’actuació és tornar a obrir al trànsit aquest carrer i recuperar la connexió viària del carrer de Santa Eugènia i l’eix format pels carrers de Mestre F. Civil i Caterina Albert abans de les Fires de Sant Narcís

Demà s’iniciaran les adequacions per aconseguir l’obertura viària de la plaça de Joan Brossa i del carrer del Mestre Francesc Civil i el canvi de circulació en aquests dos carrers i al carrer de Caterina Albert abans de les Fires de Sant Narcís. Aquestes primeres actuacions consisteixen a establir un doble sentit de circulació al tram del carrer de Caterina Albert comprès entre els carrers Joan Pons i Pau Casals i anul·lar el carril d’ús exclusiu de bus, taxis i bicicletes del carrer Caterina Albert.

Ja que les obres de la línia i l’estació de trens estan en la darrera fase i no és necessari ocupar el carrer de la plaça Joan A. Brossa, es pot tornar a obrir al trànsit aquest carrer i recuperar la connexió viària del carrer Santa Eugènia i l’eix format pels carrers de Caterina Albert i Mestre F. Civil amb la plaça Poeta Marquina.

Les adequacions que es portaran a terme no afectaran la circulació en sentit únic al voltant de les places de Miquel de Palol i Prudenci Bertrana, que es mantindrà, així com el foment del transport sostenible amb els carrils exclusius per a bus, taxis i bicicletes, en especial del carrer Santa Eugènia.

Els principals canvis d’ordenació de la circulació previstos abans de l’inici de les Fires de Sant Narcís són els següents:

1. Obrir a la circulació el carrer Joan A Brossa en sentit únic cap al carrer Canonge Dorca i establir com a carril d’ús exclusiu per a bus, taxis i bicicletes el carril dret en el tram comprès entre Mestre F. Civil i la plaça Poeta Marquina.

2. Obrir la connexió de vehicles des del carrer del Mestre F. Civil.  Establir el sentit únic de circulació del ramal central del carrer Mestre F. Civil que connecta el carrer d’en Bernat Boades amb Santa Eugènia. Establir el carril dret del ramal d’ús exclusiu per a bus, taxis i bicicletes. El ramal est queda configurat com a carrer cul-de-sac amb accés des de Bernat Boades amb aparcament per a motocicletes i ampliació de la parada de bus a l’extrem amb Santa Eugènia. Aquesta actuació permet ampliar l’espai de la parada bus on paren 5 línies i actualment és insuficient amb l’objectiu de millorar la seguretat i l’accessibilitat.

3. Invertir el sentit de circulació de la travessia del Carril.

4. Establir sentit únic de circulació el tram del carrer Santa Eugènia entre el carrer Canonge Dorca i el passatge Massaguer, en aquest sentit.

Afectacions al trànsit