Girona. L’Ajuntament de Girona posa en funcionament un cercador semàntic al web municipal

El sistema, denominat iSAC 2.0, permet cercar continguts a través de llenguatge natural, fer preguntes i compartir dubtes entre els usuaris

En el marc del projecte de millora del servei d’atenció ciutadana de l’Ajuntament de Girona a través del web, s’ha implantat un sistema semàntic de cerca d’informació al web municipal per tal de millorar el sistema de cerques, denominat iSAC 2.0. Aquest nou cercador, que es presenta en forma de barra d’eines a la part inferior del web, permetrà cercar continguts, fer preguntes i compartir dubtes mitjançant un anàlisi semàntic del contingut de tot el web municipal.

El cercador consisteix en un sistema automàtic a través del qual es poden formular preguntes en llenguatge natural i accedir a les dades que es necessiten. El sistema iSAC 2.0 permet l’ús de llenguatge natural i d’expressions comunes, molt més lògiques per als ciutadans i que, mitjançant un anàlisi semàntic de la pregunta que l’eina fa, s’aconsegueix donar resultats acurats a les cerques. A més, es tracta d’un sistema que aprèn i millora cada dia perquè incorpora la informació que anteriorment no ha respost satisfactòriament.

Una altra de les funcionalitats de l’iSAC 2.0 és un espai de preguntes socials, denominat “Fòrum” al web de l’Ajuntament de Girona, en el qual els ciutadans poden deixar les preguntes, quan no trobin la informació que busquen, perquè el mateix ajuntament o fins i tot altres ciutadans les contestin. Aquestes preguntes i les respostes poden quedar publicades a la barra perquè altres ciutadans que tinguin el mateix dubte trobin ràpidament la resposta sense haver de tornar a formular la pregunta. L’Oficina de Comunicació respondrà aquestes preguntes en un màxim de 48 hores, en dies laborables, per correu electrònic o per telèfon.

Aquesta és una de les mesures que ha portat a terme el consistori pel que fa a l’Administració electrònica per tal d’aconseguir una administració moderna, amb la intenció d’aconseguir un ajuntament més eficaç, eficient, de qualitat i més orientat a la ciutadania.

iSAC 2.0. és un producte de l’empresa Strategic Attention Management (SAM, SL), una  spin off de la Universitat de Girona del Centre EASY del Parc Científic i Tecnològic de la UdG.