Consell Comarcal de la Selva. L’Oficina Jove de la Selva oganitza diverses activitats amb motiu del Dia Mundial per a l’Alimentació Saludable

L’Oficina Jove del Consell Comarcal de la Selva ha organitzat diverses activitats amb motiu del Dia Mundial per a l’Alimentació Saludable, que se celebra aquest dimarts 16 d’octubre. Coincidint amb aquest dia, l’Oficina Jove i Creu Roja han programat una sèrie d’activitats a diferents municipis de la Selva per a joves amb l’objectiu de tractar l’alimentació equilibrada, saludable i el producte de proximitat.

El conseller de Joventut del Consell Comarcal de la Selva, Emili Oller, ha explicat que “aquestes activitats es faran en el marc dels instituts i de les àrees de joventut dels ajuntaments”. De moment, tal com ha continuat Oller, hi ha programades dues activitats a la població d’Amer. La primera es farà el dimecres 17 d’octubre a l’Institut d’Educació Secundària d’Amer, Castell d’Estela. En aquesta sessió, està previst que es faci una dinàmica amb els joves d’ESO per tractar els esmorzars saludables i els productes de proximitat. En el transcurs d’aquesta activitat, s’obsequiarà a tots els participants amb una Poma de Girona –compta amb la col·laboració de Poma de Girona-. Així mateix, aquesta activitat també es durà a terme a l’IES Anton Busquets i Punset, de Sant Hilari Sacalm, el dia 18 d’octubre amb l’alumnat de segon cicle d’ESO.

Tallers sobre alimentació saludable

Per altra banda, des de l’Oficina Jove s’han programat també tallers per joves que tractaran l’alimentació saludable a partir de l’elaboració de plats, amb col·laboració de joves cuiners del municipi. Així, segons ha confirmat el conseller de Joventut, Emili Oller, a Santa Coloma de Farners es farà un taller de tapes mediterrànies i orientals, el proper dissabte 20 d’octubre, de 2/4 de sis de la tarda a 2/4 de vuit del vespre, en col·laboració amb el restaurant l’Àgora a la Plaça Farners. Aquesta sessió és totalment gratuïta i està dirigida als joves. Les inscripcions cal que es facin prèviament a l’Oficina Jove de la Selva (www.selva.cat/joventut).El segon taller tindrà lloc a la població d’Amer el dimecres 24 d’octubre, de set de la tarda a nou del vespre, pels joves, en col·laboració amb els cuiners del Rebost de Can Bacus.

Finalment, a la població de Sant Feliu de Buixalleu es realitzaran dos tallers sobre alimentació saludable juntament amb l’Associació de Joves de Sant Feliu de Buixalleu. El primer que porta per títol Àpats de carmanyola saludables, es celebrarà els dies  7 i 14 de novembre de 2/4 de vuit del vespre a 2/4 de deu de la nit. En el transcurs d’aquest taller es pretén que els participants treballin l’alimentació equilibrada i saludable a través d’àpats senzills que es puguin portar a la carmanyola, ja que són molts els joves que al dia a dia utilitzen carmanyola per anar a l’institut, universitat o a la feina.

D’altra banda, el segon s’anomena  Menú cromàtic roig es farà el 28 de novembre també de dos 2/4 devuit del vespre a deu de la nit, a càrrec de la nutricionista Clara Antúnez. En aquesta sessió es tractarà els conceptes de nutrició a través de la creació d’un menú utilitzant aliments de color roig. Aquestes activitats s’engloben dins un projecte més ampli per treballar els hàbits saludables a partir dels dies mundials de la salut.