Banyoles. Presenten 20 al·legacions a l’aprovació inicial de la modificació puntual del text refós del Pla general d’ordenació urbana (PGOU) en l’àmbit entre la ronda Monestir i la riera Canaleta

El ple ordinari del juny del 2012 de l’Ajuntament de Banyoles va aprovar inicialment la modificació puntual del text refós del Pla general d’ordenació urbana (PGOU) en l’àmbit entre la ronda Monestir i la riera Canaleta. Després del període d’al·legacions s’han entrat al consistori banyolí un total de 20 al·legacions a la proposta de reordenació de Sota Monestir.

Concretament, es tracta de 14 al·legacions dels propietaris de l’àmbit entre la ronda Monestir i la riera Canaleta (d’un total dels 114 propietaris), 1 al·legació d’una entitat, 2 al·legacions de particulars i 3 al·legacions dels grups municipals.

La modificació puntual, vol actualitzar i reordenar Sota Monestir, un espai de 25 hectàrees. La proposta d’ordenació preveu, pel cas que és desenvolupi, entre d’altres, un sector de 25.000 metres quadrats d’horts municipals; un parc urbà de protecció de la Riera Canaleta; el manteniment d’un vial que enllaci el nord i el sud de la ciutat com a continuïtat del carrer Joan XXIII; la redacció d’un Pla Especial de recs i, inclou també, la normativa per a la protecció i conservació de diferents elements amb valor històric i patrimonial (rentadors, molins, ponts...).