Vilobí d'Onyar. Un miler de persones visiten la 43a edició de la Descarregada d’Antiguitats

Un miler de persones han visitat aquest diumenge al matí la descarregada d’antiguitats i brocanters, que ha tingut al pavelló de Sant Dalmai, segons han informat fonts municipals. El tinent d’alcalde del poble de Sant Dalmai, Salvador Martí, ha valorat positivament aquesta edició ja que "al igual que en les anteriors edicions, aquest diumenge al matí, el pavelló de Sant Dalmai ha acollit una gran afluència de visitants".

Des de primera hora del matí, tots els aficionats i col·leccionistes de les antiguitats s’han apropat al pavelló de Sant Dalmai on s’hi ha congregat més d’una cinquantena de parades provinents d’arreu de Catalunya. Així, tal com ha informat el tinent d’alcalde del poble de Sant Dalmai, Salvador Martí, els visitants hi ha pogut troba des de molinets de cafè antics fins a mobiliari de tot tipus. Al igual que en les anteriors edicions, Martí ha explicat que “aquest diumenge al matí, el pavelló de Sant Dalmai ha acollit una gran afluència de públic provinent d’arreu de la demarcació de Girona i , també, de la resta de Catalunya”.

La descarregada de Vilobí s’ha convertit en una de les més importants de la demarcació de Girona. Cal recordar que la descarregada d’aquest diumenge ha estat  la 43a edició. Aquesta trobada d’antiquaris i brocanters s’havia celebrat inicialment a l’aparcament de l’aeroport Girona-Costa Brava, posteriorment es va fer durant uns quants anys a la població de Vilobí, concretament al pati de l’escola Josep Madrenys i també al pavelló. Finalment, el consistori els va donar una nova ubicació que permet els expositors disposar d’un recinte tancat i més si tenim en compte que una de les descarregades se celebra el mes de febrer, coincidint amb la Fira de la Botifarra Dolça; i l’altre, perquè disposa d’un gran aparcament a l’exterior on els vehicles hi poden aparcar sense cap problema.

Fa uns anys, l’Ajuntament de Vilobí d’Onyar va proposar aquesta nova ubicació en el gremi de brocanters i antiquaris i, des de llavors, s’ha celebrat en aquest nou recinte municipal.

En aquesta ocasió, la descarregada ha començat a les vuit del matí i s’ha allargat fins passades les dues del migdia.

Fotografies: Ajuntament de Vilobí d'Onyar