Canal Ajuntament

El Patronat de Turisme i les estacions d’esquí de Lleida es marquen com a objectiu revalidar els 1,4 milions de forfets venuts

Els complexos d’hivern del Pirineu de Lleida han invertit més de 18 milions d’euros en millores per la nova temporada.

El diputat de Salut Pública i Esports, Òscar Martínez, acompanyat del director del Patronat de Turisme, Juli Alegre, i els representants de les estacions d’esquí de Lleida, ha presidit aquest dimecres l’acte de presentació de la nova temporada de neu al Pirineu de Lleida, que arrenca amb l’objectiu de tornar a superar els 1,4 milions de forfets venuts. D’aquesta manera, s’igualarien els resultats de la passada campanya (que va acabar amb 1,43 milions de forfets) i es consolidarien els bons registres dels tres últims hiverns. Les estacions preveuen obrir les pistes quan les condicions meteorològiques ho permetin, amb la mirada posada al pont de la Constitució i de la Puríssima.

Martínez ha posat de manifest que “el sector turístic és, especialment durant l’hivern, un important dinamitzador de les comarques del Pirineu” i ha posat com a exemple que la temporada 2023-2024 va representar un impacte econòmic directe d’aproximadament 307 milions d’euros per la Val d’Aran, l’Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà, l’Alt Urgell i la Cerdanya. El diputat ha destacat que les 11 estacions d’esquí del Pirineu de Lleida han dut a terme una inversió de més de 18 milions d’euros per la nova temporada per “millorar l’experiència dels visitants i reforçar l’aposta per la sostenibilitat”. Martínez també ha explicat que el Pirineu compta amb 142 empreses especialitzades en activitats relacionades amb la neu. 

Així mateix, Alegre ha assegurat que “les bones perspectives per aquest hivern també venen avalades pels resultats de la campanya anterior, quan Lleida va atreure el 71,69% dels esquiadors de Catalunya i el 33,06% de les persones que van practicar l’esport blanc al conjunt de l’Estat espanyol”, mentre que durant l’hivern de 2022 i 2023 aquests percentatges es van situar en el 66,3% i el 28,55%, respectivament. Alegre ha explicat que el Patronat impulsa una nova campanya per promocionar l’oferta turística de la demarcació amb el lema “Lleida, tot el que busques és a l’interior”.

L’acte també ha comptat amb la participació del director de l’Associació Catalana d’Estacions de Muntanya (ACEM), Joaquim Alsina; el director de màrqueting de Baqueira Beret, Pep Casasayas; el responsable comercial de Boí Taüll, Andreu Velilla; la responsable comercial d’Espot i Port Ainé, Gemma Tost; l’adjunt a la direcció de Tavascan, Víctor Perisé; el director de Port del Comte, Albert Estella, i el director de l’estació de Lles de Cerdanya, Ramon Sellés, en representació de les pistes de nòrdic de Lleida. També han assistit el director de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, Andreu Vàzquez; la diputada del grup de Junts-Impulsem Rosalia Carnicé; i la directora dels serveis territorials a Lleida de la conselleria d’Empresa i Treball, Maria Pilar Espax.

Podeu consultar aquí el dossier de premsa amb totes les dades de la nova temporada, informació sobre les 11 estacions del Pirineu de Lleida i les novetats d’aquesta campanya de neu. 

Adjuntem també un document de l’ACEM sobre esquí i sostenibilitat.

17327195810bcf0a98.png


Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409

Top Desktop version