Olot. 'Els concerts del primer pis', audicions a preus econòmics per a la gent gran

L’Institut de Cultura de la Ciutat d’Olot proposa una nova activitat cultural dedicada a les persones grans. Es tracta d’oferir-los la possibilitat d’assistir a les audicions que es fan els matins al Teatre, per a estudiants de la comarca, a un preu molt econòmic. La nova proposta es diu Els concerts del primer pis.

Cada dimarts, el Teatre Principal d’Olot programa audicions de teatre, música i dansa, per a estudiants de la comarca. Quan la proposta sigui adequada, s’oferirà la possiblitat a les persones grans d’assistir també a aquestes audicions ocupant les butaques del primer pis del Teatre, ja que els estudiants s’ubiquen a la platea.
La voluntat d’aquesta proposta és aprofitar recursos ja existents i oferir una nova activitat per a les persones grans.
No són concerts convencionals sinó audicions didàctiques, concerts teatralitzats o narrats que serveixen per apropar la música d’una manera pedagògica als joves i, des d’ara també, a la gent gran.
El preu per assistir a aquests concerts és de 2 euros. I, com sempre, les entrades es poden comprar al Teatre, a Can Trincheria o per internet a teatreprincipal.olot.cat.
La primera d’aquestes propostes serà el dimarts 6 de novembre amb l’audició de Les quatre estacions de Vivaldi, a càrrec de l’Orquestra de Girona. A l’actuació hi intervindrà també un actor, que s’encarregarà d’explicar diferents aspectes de l’obra: què representa en cada moment, quins instruments hi intervenen i per què, etc.

Recursos Educatius
Les audicions al Teatre són només una part de les activitats culturals que l’Institut Municipal d’Educació i l’Institut de Cultura d’Olot organitza dins el programa Recursos Educatius.
Es tracta d’un seguit d’activitats educatives relacionades amb la cultura i la ciutat d’Olot que s’ofereixen a totes les llars d’infants, escoles i instituts de la comarca. Totes les activitats tenen una clara intencionalitat educativa i estan pensades per ajudar els mestres i professors en la seva tasca, i tenen relació directe amb el currículum escolar.
S’ofereixen més de 70 propostes en un dossier que les escoles reben a final de curs per tal que, a principis de setembre, puguin demanar en quines volen participar. Aquestes propostes van tant des de visites als propis equipaments culturals i activitats relacionades amb l’entorn cultural i natural, com la participació en actes culturals pròpiament dits, o la realització de tallers. Per anomenar-ne només algunes: audicions de teatre, visites a la biblioteca, als Museus, a Can Trincheria, tallers de dansa, de restauració, per conèixer les obres d’art, etc. El llistat es pot consultar al web de l’IME ime.olot.cat, a l’apartat de Recursos Educatius.
La participació en aquestes activitats és molt elevada. L’any 2011, per exemple, van participar a les activitats del Teatre 11.500 estudiants i 10.200 a les dels Museus.

Per a més informació sobre les activitats concretes:
Teatre Principal: 972 27 91 38