Banyoles. L’Aula de Teatre de Banyoles comença el nou curs amb novetats com ara el curs de formació pels Pastorets i un nou coordinador, Joan Gómez

El curs de l’Aula de Teatre de l’Ajuntament de Banyoles 2012-2013 és el 18è curs de l’Aula després de la seva creació el 1995. Un total de 109 alumnes participaran enguany als sis cursos regulars, amb alumnes del 6 als 18 anys, i amb un total de 6 professors. La trajectòria dels últims anys de l’Aula és ascendent i ho ha impulsat tenir la Factoria d’arts escèniques, que permet seguir la formació però també fomentar la proximitat amb les companyies.

La programació regular es divideix en Teatre 0, Teatre 1, Teatre 2 i Teatre 3. Per altra banda, s’arriba als 7 anys del projecte d’Escenaris Especials adreçat a persones amb discapacitat. Un dels indicadors de l’èxit de l’Aula de Teatre de Banyoles és que ja ha generat companyies i actors.

Una de les novetats del curs 2012-2013 és el nou coordinador de l’Aula de Teatre de Banyoles, que és Joan Gómez, després substituir Albert Olivas, que continuarà com a professor però deixarà de ser coordinador després de 12 anys.

El projecte educatiu del 2012-2013 de l’Aula de Teatre no ha suposat cap canvi en les seves línies principals. Un dels objectius és acostar la Factoria a la ciutat i que la ciutat s’apropi més cap a la Factoria.

Una altra novetat d’aquest 2012-2013 és el Curs de formació d’actors per a l’espectacle Els Pastorets de Banyoles. Precisament les matricules d’aquest curs estan obertes fins el 19 d’octubre. És un monogràfic obert per a totes les edats, des dels 10 anys, i amb un treball per aprendre i aprofundir els coneixements i tècniques d’aquest emblemàtic espectacle. Per a més informació d’aquest curs i inscripcions cal trucar a l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de Banyoles, al telèfon 972 58 18 48. Posteriorment es prepararan uns monogràfics especialitzats sobre la veu, el circ i el cos. També, es faran activitats de Nadal al centre de la ciutat per ensenyar què es fa a l’Aula. A més, l’Aula de Teatre enceta una nova faceta d’integració social, amb la beca d’alumnes que poden ser interessants per a tenir grups més heterogenis.

El regidor de Cultura, Jordi Bosch Batlle, ha manifestat que “volem anar dotant de contingut i ànima la Factoria”. Per altra banda, el nou coordinador del l’Aula de Teatre ha explicat que “el teatre té moltes capacitats en la formació i el creixement de les persones i cal aprofitar-les”.

Adjuntem el targetó del nou Curs de formació d’actors per de l’espectacle Els Pastorets de Banyoles.

Adjuntem una foto amb el regidor de Cultura, Jordi Bosch Batlle, i el nou coordinador de l’Aula de Teatre de Banyoles, Joan Gómez, (a la dreta) a dins de la Factoria d’Arts Escèniques