Blanes. 30è aniversari de la Banda Musical de Blanes

La formació musical celebra el proper cap de setmana els actes centrals commemoratius del trentè aniversari amb una gran rua i un sopar amb més de 300 persones. L’acte central per commemorar els 30 anys de la Banda Musical de Blanes tindrà lloc dissabte vinent, 13 d’octubre, i preveu ser un esdeveniment que implicarà d’altres entitats culturals i musicals del municipi, així com uns convidats força especials: l’Agrupament de Falleres Valencianes.

La celebració s’encetarà amb una gran rua que sortirà des de diversos indrets del centre de Blanes amb la participació de l’Esbart Dansaire Joaquim Ruyra, la Banda Santa Maria, els Manaies de Blanes, la Colla Gegantera, els gegants, la Banda Musical, el grup de Majorettes i les Falleres.

Un cop totes les entitats hagin arribat al punt de trobada, el passeig de Mar, començarà la gran rua, que farà un recorregut pel nucli històric de Blanes fins arribar a les instal·lacions de l’antic pavelló municipal d’esports. Allà hi haurà una rebuda amb música góspel a càrrec de l’Associació de Músics Amateurs de Blanes.

L’alcalde de Blanes, Josep Marigó, la regidora de Cultura i Festes, Lara Torres, i el president de la Banda Musical de Blanes, Salvador Morón, encapçalaran l’acte de benvinguda durant el qual s’agrairà la participació de cada entitat al 30è aniversari amb el lliurament d’una placa commemorativa. La jornada celebrativa es tancarà ja a la nit amb un sopar de germanor que comptarà amb l’assistència de més de 300 persones: actuals i antics membres de la banda, familiars, amics i una nodrida representació del teixit associatiu de Blanes. Després del sopar, s’oferirà un espectacle audiovisual que repassarà amb imatges els 30 anys de vida de l’entitat.

Els actes commemoratius de l’aniversari de la Banda Musical també han inclòs una exposició que es va allotjar durant tot el mes de setembre a la Biblioteca Comarcal de Blanes formant part de l’experiència Promocionem la cultura, fomentem la lectura. A l’exposició hi havia fotografies, plaques, medalles, cartells i altres objectes, com ara instruments de la banda, partitures o fins i tot els uniformes que han anat lluint al llarg de trenta anys els membres de la formació musical.

Els actes organitzats en motiu del trentè aniversari de la Banda Musical de Blanes han comptat amb el suport de l’Àrea de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Blanes.

Orígens de la Banda Musical de Blanes

La gènesi de la Banda Musical de Blanes es remunta a l’any 1979, quan Pere Comas va fundar la Banda de Tambores y Cornetas de Blanes, que després va passar a anomenar-se Asociación Cultural Majorettes i Banda de Blanes. La banda de tambors i cornetes va participar en nombrosos campionats de majorettes, cercaviles de festes populars i altres celebracions.

El treball en equip de Pere Comas i el president de l’entitat, Francesc Bernat, va fer néixer la idea de crear una banda musical, de manera que exactament el 12 de setembre de l’any 1982 va ser quan va quedar fundada pròpiament dit la Banda Musical de Blanes, que va fer la seva primera actuació davant l’edifici de l’Ajuntament de Blanes. A partir d’aquí es van multiplicar les actuacions a diversos esdeveniments, principalment a Blanes, però també a d’altres municipis, inclosa la participació a les falles de València l’any 1983. Arran d’aquesta actuació, la banda va fer diversos bolos a Alacant, Salamanca, arreu de Catalunya, així com a l’estranger: a localitats d’Anglaterra i França principalment.

Cap a finals dels anys 80 la Banda Musical de Blanes va unir-se amb la Banda del Col·legi Mossèn Joan Batlle per interessos comuns, iniciant una nova etapa que ha durat fins a l’actualitat.

Per a més informació :

Eva Palau – 608 880 002 i 654 725 106

Adjuntem fotografies d’arxiu de la Banda Musical i de l’exposició commemorativa que es va allotjar a la Biblioteca Comarcal al setembre.

Autor Imatges Exposició: Ajuntament de Blanes