Girona. Tres nous escenaris, protagonistes de les Fires de Sant Narcís més musicals

·         El nou espai a la plaça Sant Feliu, l’escenari Sunset, l’envelat a la plaça Miquel de Palol i La Copeta, per als més petits, formen una programació diversa i per a tots els públics

·         Quimi Portet, Gertrudis, Di-versiones, Brams, Pinker Tones DJ Set, Cesk Freixas o La Selva Big Band són alguns dels grups que posaran música a la festa major

·         Les Fires també s’obren a la ciutat amb l’anella de foc als barris, la trobada de jocs tradicionals i populars catalans, el concurs d’engalanament de carrers o el dia rodó

·         Es manté l’aposta per les propostes d’èxit, com el dia de les Fires a 1 euro i la Jornada de Portes Obertes a l’Ajuntament de Girona

S’acosta una nova edició de les Fires de Sant Narcís que sorprendrà a tots els públics: als amants de la música en viu, als aficionats als esports i als que s’engresquen amb la cultura i les activitats populars. Durant 10 dies (del 26 d’octubre al 4 de novembre) els gironins i gironines, així com tots aquells que visitin la ciutat durant aquestes dates, gaudiran de més de 200 activitats distribuïdes entre actes tradicionals, espectacles infantils, música, teatre, cinema, exposicions i fires, entre d’altres.

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, i la regidora de Promoció i Ocupació, Marta Madrenas, han presentat aquest matí el programa d’activitats que fa evident la voluntat de l’equip de govern de promoure un canvi de model de Fires, enfocat a obrir les festes a la ciutat, potenciar les activitats tradicionals i populars i obrir nous espais on gaudir de música per a tots els públics.

Carles Puigdemont ha destacat que “es tracta d’unes Fires que ja contenen uns clars elements d’innovació en la línia que ens havíem proposat [...] i sobretot reforçar que es tracta d’unes Fires d’èxit en tots els sentits, no només per la programació sinó per moltes més coses que van associades a la celebració de la festa major de la ciutat de Girona”. D’altra banda, Madrenas ha posat de relleu que l’equip de govern ha “recuperat el carrer com un espai lúdic i festiu [...] com un acte reivindicatiu de la cultura popular catalana”.

En aquest sentit es podrà gaudir de música en viu a diversos espais de la ciutat, a part del tradicional escenari de La Copa, com a la plaça Sant Feliu, a l’escenari Sunset, a l’envelat a la plaça Miquel de Palol i a La Copeta. Aquest any La Copa serà l’escenari de les actuacions d’Amelié, Quimi Portet i Natxo Tarrés and the Wireless (divendres 26); Gertrudis, Di-versiones i Brams (dissabte 27); el concurs Intro 2012 (diumenge 28); Vive la Fête i Pinker Tones DJ Set (dimecres 31); un espectacle de música electrònica a càrrec d’AGME, amb la participació de DOSEM (divendres 2), i els Enfirats 2012, concert solidari a favor del Banc dels Aliments (dissabte 3).

A l’escenari situat a la plaça Sant Feliu hi actuaran Nyandú i Marge d’Error (dissabte 27); La Selva Big Band (diumenge 28), i Cesk Freixas i Pau Alabajos (dimecres 31). D’altra banda, el dilluns 29 al’escenari Sunset hi actuarà Streets of New Orleans. Finalment a l’envelat de la plaça Miquel de Palol hi actuaran The Country Revival Farmers, l’Orquestra Maravella, La Banda del Drac i La Principal de la Bisbal.

Consulteu el programa, aquí: http://issuu.com/ajuntament_girona/docs/programa_fires_2012_issuu

Àudio de Carles Puigdemont

Àudio de Marta Madrenas