Salt. Salt recull més d’una tona d’oli reciclat en el primer mes de funcionament dels nous contenidors

● Se n’obté gairebé la mateixa quantitat en un mes (1.010 Kg), que en tot el 2011 (1.069 Kg).

El municipi de Salt és pioner a comarques gironines en l’ús d’aquests contenidors.

● El 0’7% dels beneficis obtinguts del biodièsel derivat de l’oli recollit anirà destinat al Banc dels Aliments de Salt.

L’Ajuntament de Salt ha aconseguit uns resultats espectaculars amb la seva aposta, pionera a les comarques gironines, d’implantar un nou sistema de recollida d’oli reciclat. Les dades que han arribat a la regidoria de Serveis Urbans, certifiquen aquest èxit. Del 26 de juliol, data en què es van posar en funcionament els 15 contenidors especials, fins al 27 d’agost, es van recollir 1.010 kilograms d’oli reutilitzat per reciclar. La xifra parla per si sola si la comparem amb el que es va recollir durant el mateix mes d’agost del 2011, que van ser 82 Kg. De fet en tot el 2011, es van aconseguir reciclar 1.069 Kg d’oli a Salt, gairebé la mateixa quantitat que s’ha recaptat en el primer mes de funcionament del nou sistema.

Segons el regidor de Serveis Urbans de l’Ajuntament de Salt, Josep Valentí “Les xifres del primer mes de la posada en funcionament dels contenidors és espectacular, i avalen la decisió de l’equip de govern que multipliquen, per més de 10, l’oli reciclat obtingut i per altra banda, a més, ajuda a reduir costos” Segons Valentí: “De moment només disposem de les dades del primer mes, però vist l’èxit i la conscienciació dels ciutadans i ciutadanes de Salt, res fa pensar que abans de final d’any ja hàgim quadruplicat la xifra de tot l’any anterior”. El regidor “Agraeix als saltencs i saltenques, la seva tasca i els emplaça a seguir col.laborant i ajudar a difondre-ho a més usuaris”

L’Ajuntament de Salt va instal·lar el mes de juliol quinze contenidors específics de recollida d’oli domèstic a diferents barris de la població. L’objectiu era per una banda apostar per un servei accessible i sense horaris, millorant així l’eficiència i per l’altre reduir els costos que suposava la deixalleria mòbil.

Ara, els ciutadans i ciutadanes només cal que acumulin l’oli a casa seva en una ampolla de plàstic i la llencin al contenidor més proper del seu domicili.

Tant la instal·lació dels contenidors, com la recollida, el manteniment i la logística del servei la porta a terme l’empresa especialitzada en aquet servei sense cost, EKIPOLIS S.L. amb col·laboració de l’empresa d’inserció socio-laboral CIPO.

L’Ajuntament de Salt i l’empresa Ekipolis van arribar a un acord, en el moment de la seva implantació, perquè el 0,7% del seu benefici en el biodièsel derivat de l’oli recollit a Salt vagi a parar al el Banc dels Aliments de Salt. Així, com més quilograms es recullin entre tots, mes gran serà l’aportació al benefici social.

En la dieta mediterrània l’oli és un dels productes més utilitzats a totes les cuines. El seu vessament a l’aigua comporta greus problemes per la capa que forma a la seva superfície, que n’impedeix la correcte oxigenació. Si es separa l’oli a casa, s’aconsegueix contribuir a la conservació del medi ambient sense vessaments de cap tipus a la natura i també s’aconsegueix un estalvi en el tractament de les aigües residuals a les depuradores i en el manteniment de les canonades i la xarxa de clavegueram.

A més, l’oli recollit es recicla i es transforma en biodièsel, així es redueixen els gasos d’efecte hivernacle en la fabricació i la seva posterior utilització. El biodièsel produeix un 80% menys d’emissions que el petroli i es un recurs renovable.

En aquet sentit, l’Ajuntament de Salt demana la màxima col·laboració de tots els seus veïns en aquesta iniciativa.

L’Ajuntament de Salt és el primer Ajuntament de les comarques de Girona que ha fet una recollida d’oli domèstic local generalitzada i que aposta decididament pels contenidors de recollida d’oli domèstic al carrer.