Cassà de la Selva. Nou pas endavant per a la construcció del tanatori municipal de Cassà de la Selva

● L’Ajuntament ha adjudicat ja la construcció i explotació del nou equipament

Fins ara el municipi només disposava d’una sala de vetlles

● El nou tanatori, estarà al costat del cementiri i disposarà de dues sales de vetlla, ampliables a una tercera, una sala de cerimònies, diverses estances per familiars i visites, un pati interior i una amplià entrada amb zona d’espera, recepció, serveis i despatx.

L’Ajuntament de Cassà de la Selva ha aprovat l’adjudicació definitiva del contracte del servei del cementiri municipal i la construcció i explotació del nou tanatori a l’empresa Funus. L’aprovació es va dur a terme en el ple del consistori el 27 de setembre.

La construcció del nou tanatori, és un element llargament reivindicat en el municipi, ja que fins a dia d’avui el poble només disposava d’una sala de vetlla. Amb aquesta nova construcció l’Ajuntament de Cassà de la Selva vol consolidar un servei que resolgui una necessitat vital en uns moments difícils i delicats per a totes les famílies.

El nou tanatori  estarà ubicat just al costat del cementiri  municipal. Aquest disposarà de dues sales de vetlla, il·luminades mitjançant un petit pati interior, que permetrà un cert recolliment, i que es distribuiran amb una estància per a la família i amics, una cambra funerària, i un espai de visita i comiat personal. Tot plegat genera un edifici molt ordenat, al voltant d’un pati, que en un futur, si convingués podria esdevenir una tercera sala de vetlla.

El nou equipament, tindrà una àmplia entrada i zona d’espera, serveis, recepció i un despatx. La sala de cerimònies, s’extendrà més enllà dels seus límits fins als de l’actual cementiri, a través d’un espai enjardinat, que en dies de molta afluència es podrà ocupar i seguir els actes des de l’exterior.

Per resoldre l’encontre entre la nova construcció i l’existent es deixa entre ambdós un pati que també permet relacionar la sala de cerimònies amb l’entrada lateral del cementiri.

El conjunt creix cap al sud, de forma que l’edifici projectat allarga la façana actual per acollir les noves dependències.

S’ha procurat que l’estètica de la nova façana sigui discreta i respectuosa però alhora que se la pugui reconèixer amb facilitat.

La ubicació escollida per aquest equipament, al costat del cementiri, pretén facilitar al màxim les labors a les famílies, amb la voluntat que tot sigui el més còmode possible.  El projecte es desenvolupa atenent a les necessitats funcionals, normatives, tècniques i emotives, tal com requereix un equipament d’aquestes característiques.

L’Ajuntament de Cassà de la Selva, vol que aquest sigui un edifici de construcció i ús sostenible, que interaccioni amb el seu entorn més immediat i s’implanti discretament en el medi. L’edifici està pensat per a ésser construït amb tècniques industrialitzades, lloses i plaques de formigó executades in situ i caixes d’acer corten. Una construcció en sec, amb acabats senzills però molt resistents i que no suposin un alt cost de manteniment.

Es preveu també la urbanització de la part del carrer que ha de permetre resoldre l’accés i l’accessibilitat d’aquest equipament, i superar, amb una rampa, el fort desnivell que hi ha entre l’interior del cementiri i la rasant del carrer.