Caldes de Malavella. La Fira de l’Aigua es consolida

La 8a Fira de l’Aigua, sota el títol Caldes meravella del benestar, tancà les portes el passat diumenge, fins a l’any que ve, amb èxit de visitants i més de 75 artesans i expositors. Enguany es va donar un tomb a la Fira cap al tarannà de benestar de la població de llarguíssima tradició termal de la comarca de La Selva. Una fira que any rere any creix i es reinventa aportant al llarg de tot el dia un brollador d’activitats per a totes les edats i totes les inquietuds.

Tot i que l’aigua és un element eteri amb poca prestació als sentits, l’organització de la Fira de l’aigua aconsegueix obtenir una fira absolutament sorprenent; alhora divertida i alhora plena de conscienciació vers aquest element tan preuat. Les activitats que varen tenir més èxit foren la ludoteca de l’aigua, els tastets de l’aula de l’aigua, el racó de l’aiguardent amb el concurs de ratafia i el tast de gintònics, l’espai de la balneoteràpia amb l’activitat dels massatges express, la visita guiada al doll termal de Sant Narcís i el concurs de calamars a la romana i bevedors d'aigua amb gas.

A la 8a Fira de l’Aigua també es varen poder visitar els estants de les empreses caldenques vinculades al benestar i al culte al cos; balnearis, embotelladores, fisioterapeutes, dietètiques,... on al llarg de tot el dia es varen fer xerrades sobre remeis naturals, flors de bach, alimentació o sobre la vitalització de l’aigua. També les exposicions L’Aigua al S. XXI i la 3a mostra d’artistes caldencs. Igualment va acollir la 4a Concentració de Cotxes Vetustos, les Olimpíades de l’Aigua per als joves i les activitats i tallers infantils de la Carpeta d’aigua dolça.

Cal destacar també l’agermanament d’aigües que es va fer amb la veïna població de Caldes d’Estrac, de la qual va assistir el seu alcalde Sr. Joaquim Arnó.

Moment ambient de la Fira de l’Aigua.

Públic al concurs de menjadors de calamars a la romana (exponent de la Cuina Termal) i de bevedors d’aigua amb gas.

Moment de l’acte d’agermanament. Intercanvi d’aigües amb l’Alcalde de Caldes de Malavella, Sr. Salvador Balliu, Alcalde de Caldes d’Estrac, Sr. Joaquim Arnó.

Demostració de massatges a l’estand del Balneari Prats.

Taller tast d’aigua i exposició L’aigua al S. XXI

Fotografies: Albert Torrent