Vilablareix. Jornada de portes obertes al viver d'empreses “El Rusc”

El periode d'inscripció finalitza el proper 15 d’octubre

L'Ajuntament de Vilablareix ha organitzat aquest cap de setmana una jornada de portes obertes al viver d'Empreses “El Rusc” amb l'objectiu que els interessats poguessin veure els espais que ocuparan les seves empreses.

El dilluns 24 de setembre va començar el període d’inscripció per a la concessió de lloguer dels locals del Viver d’Empreses “El Rusc” de Vilablareix. Aquest servei públic municipal s’ha emplaçat als baixos d’una promoció municipal d’habitatges per a joves i neix amb la idea d’esdevenir l’espai físic de nous projectes empresarials relacionats amb les àrees de serveis i comerç innovador. El Rusc és un servei que permetrà a 12 empreses disposar d’un local amb mobiliari i equipament informàtic bàsic (ordinador portàtil, impressora, etc.)i  un d’espai de reunions  comú. També comptarà amb l’assessorament per part del Servei Local d’Ocupació perquè el projecte tiri endavant amb plenes garanties d’èxit.

L’alcalde, David Mascort, ha explicat que es posarà en funcionament el mes de novembre i estarà ocupat per empreses dedicades a serveis o a comerços innovadors que abasteixin el municipi d'alguna de les ofertes comercials inexistents fins ara. Mentre que les empreses productores i d’emmagatzematge queden excloses d'aquesta concessió donat que els espais d'El Rusc són mòduls i despatxos, i no pas magatzems.

“Aquest és un projecte que vam iniciar fa tres anys per als joves emprenedors i emprenedores que tinguin ganes d'instal·lar-se a Vilablareix. La idea és que vinguin comerços que aprotin valor afegit al municipi i empreses de serveis; que estaran a peu de carrer i tindran una major visibilitat”, ha afegit l'alcalde.

La Mar Cases, AODL del municipi i encarregada del funcionament del viver, explica que la tria dels empresaris i emprenedors que ocupin els 12 despatxos del viver es farà per barematge de puntuació.  Un cop escollits els 12 projectes guanyadors, es signarà un conveni a partir del qual disposaran del local amb un cost de lloguer de 5€/m2 al mes. La permanència al Viver serà de 3 anys i es podrà prorrogar fins a un màxim de 5.

El termini per inscriure’s en la convocatòria per seleccionar els 12 usuaris acaba el proper 15 d’octubre inclòs. La convocatòria es troba a la plana web de l’Ajuntament de Vilablareix en l’apartat del perfil del contractant.