Banyoles. La Festa Major de Banyoles del 2012 arriba amb novetats com la Diada castellera i la Trobada intercomarcal de gegants i capgrossos

Aquest dilluns al matí s’ha presentat la programació i el cartell de la Festa Major de Banyoles, les Festes de Sant Martirià 2012. Han assistit a la roda de premsa de la presentació l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer; el regidor de Festes, Jordi Bosch Batlle; el president del Foment de la Sardana, Joan Lleal; i l’autora del cartell d’engany Clara Gispert. Aquest diumenge dia 14 d’octubre, a les 12 del migdia al Teatre Municipal, la Festa Major escalfarà motors amb el pregó a càrrec de Dolors Bramon.

Per altra banda, un altre destacat protagonista serà Joan Olivas, que rebrà la medalla d’or de la ciutat el dissabte 20 d’octubre a 2/4 d’1 al Teatre Municipal.
El cap de setmana fort de la Festa serà el 18, 19, 20, 21 i 22 d’octubre. Durant el cap de setmana no faltaran els concerts a les Barraques de Banyoles amb grups com Obrint Pas, La Iaia, Laforet o M.C.D; o les sardanes a la plaça Major, el concert de competència d’orquestres i la Festa de música per a cobla. També es podrà gaudir d’exposicions, aeromodelisme, activitats per a conèixer l’entorn natural i patrimonial, un concert a la Tirona, la jornada de Sant Martirià al Club Natació Banyoles, espectacles familiars, l’ofici solemne, teatre amb Bluf de la companyia Teiatròlics, el ball de final de festa o el castell de focs artificials.
Enguany cal destacar la Trobada intercomarcal de gegants i capgrossos el dissabte al matí amb la presència més d’una dotzena de colles geganteres. I una altra novetat és la Diada castellera del diumenge a la tarda amb la presència dels Marrecs de Salt, els Angelets del Vallespir i els Castellers de Porqueres.
L’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha explicat que “el millor agraïment a tots els que fan possible la Festa és assistir-hi”. Noguer ha destacat que amb aproximadament  un 10% menys de pressupost s’ha pogut preparar una programació molt completa. El regidor de Festes, Jordi Bosch Batlle, ha explicat que “a Banyoles la Festa és especial per la implicació de les entitats i gràcies a elles és possible aquesta programació”. Per altra banda, el president del Foment de la Sardana, Joan Lleal, ha agraït que “el públic ens ha fet confiança de venir i omplir la majoria de propostes del Foment”.
L’autora del cartell és Clara Gispert, una jove creadora que destaca especialment en el camp de la il·lustració. Gispert, que forma part del col·lectiu TINT XXI, ha sabut forjar un llenguatge propi amb el qual retrata un món habitat per personatges singulars. Per Gispert es tracta d’un cartell que “representa el què és per mi la Festa Major, és un moment de gronxar-se, per no tocar de peus a terra i convertir-se en nens per gaudir”.

Tota la programació detallada la trobareu al¨següent enllaç

Adjuntem una fotografia de la presentació i el cartell de la Festa Major.