Salt. La XV Fira Internacional del Cistell atreu uns 20.000 visitants a Salt

● Durant dos dies els carrers del Barri Vell de la població han estat un autèntic formigueig de gent.

● L’alcalde de Salt Jaume Torramadé ha clausurat la Fira, content novament de l’èxit de visitants i donant les gràcies al treball dels veïns, entitats i l’Associació Catalana de Cistellers i Cistelleres.

● Els premis CICRA, se’ls han endut aquest any, el francès Philppe Chastenet, en categoria tradicional i el britànic Tim Johnson, en cistelleria creativa de disseny i fusió.

La quinzena edició de la Fira del Cistell acaba amb un nou èxit d’assistència. L’Ajuntament de Salt calcula que al llarg dels 2 dies que ha durat la mostra, unes 20 mil persones han passat pels carrers de la població per participar en les diferents activitats que hi havia organitzades.

L’alcalde de Salt, Jaume Torramadé, ha clausurat la Fira aquest vespre, remarcant la importància que té per la vila, la consolidació d’aquesta mostra, qu ja s’ha convertit en un referent del sector i en la què tots els veïns i veïnes treballen conjuntament per oferir la millor imatge del municipi.

Un dels espais més visitats, ha estat el Centre de Recursos de la Gent Gran on hi havia dues exposicions. Una de cistelleria colombiana, el país convidat en l’edició d’aquest any i que portava per nom “Teixidors de somnis i de pensaments ancestrals” i l’altra, que repassava la història dels hortolans de Salt i del llenguatge que utilitzaven per reconèixer els seus coves.

Aquest any es donaven dos premis CICRA (Certamen Internacional de Cistelleria Roser Albó). Fins a aquesta edició, només se n’entregava un al millor treball en línies generals. El guanyador en la categoria de cistelleria tradicional ha estat el francès Philppe Chastenet, amb Manne à Beurre. Pel que fa a la categoria de cistelleria creativa de disseny i fusió, el vencedor ha estat el britànic Tim Johnson amb la composició New direction. Totes les obres participants han estat exposades en el Mas Llorens aquest cap de setmana.

Una de les activitats complementàries que millor rebuda ha tingut, ha estat la petita degustació a càrrec de les cuineres de Salt que es va fer dissabte al migdia en el pedró de l’església de Sant Cugat. Les cuineres van esgotar totes les existències i servint més de 400 degustacions.

Aquest any, a la Fira hi havia més de cinquanta mestres artesans de Catalunya, l’estat espanyol, França, Dinamarca, Alemanya, Itàlia, Marroc o Anglaterra, entre d’altres.

La consolidació d’aquesta Fira ha estat fruit de quinze anys d’una intensa feina entre l’Associació Catalana de Cistellers i Cistelleres i l’Ajuntament de Salt, però també de totes aquelles entitats saltenques que, de manera desinteressada, treballen per tal que aquest esdeveniment doni al visitant l’oportunitat de gaudir d’una bona experiència.

El que va començar com una iniciativa d'àmbit local s'ha internacionalitzat amb el temps fins convertir-se en referència obligada d'aquest ofici.

El bon temps ha ajudat a què Salt s’hagi convertit novament aquest cap de setmana, en un referent pel que fa a recuperació, coneixement i difusió de l'artesania del cistell.