Sant Hilari Sacalm. Més de 3000 persones visiten la Fira de la Micologia i el Bolet de Sant Hilari Sacalm

Enguany, aquesta Fira ha celebrat la seva XI a edició totalment consolidada i amb una programació d’activitats molt diversa. El bon temps ha fet que la capital de les Guilleries es convertís en una cita obligada per a tots els aficionats del món de la micologia i el bolet

Més de 3000 persones han visitat la Fira de la Micologia i el Bolet de Sant Hilari Sacalm durant tot el cap de setmana, segons han informat fonts municipals. Des del dissabte al matí i fins al diumenge a la tarda, la capital de les Guilleries s’ha convertit en una cita obligada per a tots els aficionats del món de la micologia i el bolet.

Enguany, aquesta Fira arribava a la seva XI edició totalment consolidada i amb una programació d’activitats que ha tingut una vegada més, com a grans protagonistes els bolets i la micologia. Amb tot, des de l’Associació de Comerciants i també des de l’equip de govern s’han programat activitats complementàries perquè els visitants i forans gaudissin el màxim de l’estada al municipi.

La plaça de l’Eslgésia i la plaça Jacint Verdaguer, centre neuràlgic de la Fira

El tret oficial de la Fira es va fer el dissabte al matí amb la inauguració oficial. Amb tot, el divendres a la tarda com a activitat prèvia a la Fira es va organitzat per als més menuts una sessió de contes de bolets amb Poca broma amb els bolets a la biblioteca de Sant Hilari, que va comptar amb un gran nombre d’infants i joves.

La fira però es va obrir oficialment al públic el aquest dissabte a les deu del matí a càrrec de les autoritats locals, encapçalades pel seu alcalde, Robert Fauria. Durant tot el dia a la plaça de l’Església i a la plaça Jacint Verdaguer es varen convertir en el centre neuràlgic d’aquesta Fira amb més d’una vintena de parades de bolets. Paral·lelament, al matí també es va fer la primera trobada d’intercanvi de plaques de cava, la ruta del bolet i un taller de cistelleria, entre altres.

Entre les activitats complementàries de les que van poder gaudir els visitants i forans hi ha les excursions amb l’Arritatano, que es van fer al mati i a la tarda, que anaven des del centre (c/Rectoria al canto església i de les parades del bolet) fins la font del Pic. També es va poder fer passejades amb la burricicleta.

El dissabte a la tarda es va realitzar una de les activitats que desperta any rere any una gran afluència de públic és el tast de la cuina del bolet, que va a càrrec dels hotels i restaurants del poble.

El darrer acte del primer dia de Fira va ser la pre obertura de la XXIX exposició de bolets a càrrec de la Societat Catalana de Micologia i el Museu Guilleries. Aquesta exposició es pot visitar a la Noble de la Cooperativa.

Espectacle amb Jordi Tonietti

Pel que fa les activitats programades per al segon dia de Fira, les activitats han començat a les deu del matí amb la obertura del segon dia de la Fira del Bolet. Dins del mateix escenari de la Fira, s’ha fet un taller de cistelleria obert a tothom. Tot seguit, s’ha fet una nova sortida de la ruta del bolet. Així mateix, enguany des de l’Associació de Comerç de Sant Hilari s’ha organitzat una nova ruta guiada per a mainada i juga amb bolets.

Els més joves han gaudit d’un espectacle d’en Jordi Tonietti que porta per títol Tocats del Bolet , que s’ha fet dins el mateix recinte firal a les dotze del migdia.

Al igual que el dissabte, durant tot el matí també aquelles persones que han visitat la Fira han pogut participar a les excursions amb l’Arritatano, que s’han fet al mati i a la tarda. També s’han fet les excursions amb carro, que han anat des del centre (c/Rectoria al canto església i de les parades del bolet) fins la font del Pic. També es podrà passejar amb la burricicleta, unes bicicletes elèctriques.

Amb tot, l’exposició de la XXIXa edició de bolets a càrrec de la Societat Catalana de Micologia que comptarà amb la presència dels micòlegs Enric Castellón, Anselm Mayoral, Laia Ribas, Jordi Rius, Jaume Vazquet i Ernest Gatell ha centrat els actes del diumenge al matí.

A la sala Noble de la Cooperativa, s’ha pogut visitar l’exposició Murals del bosc, l’aigua i els bolets de les Guilleries fets per les escoles de Sant Hilari a la sala Noble de La Cooperativa i també Els bolets: Imatges dibuixos i fotografiesal vestíbul de les Guilleries.

Les escoles de Sant Hilari visitaran la XXIX exposició de bolets el dilluns dia 8 d’octubre al matí

Al igual que en les últimes edicions, els escolars de Sant Hilari gaudiran de l’exposició de bolets durant la jornada de dilluns al matí. Així, tal com ha explicat la responsable del Museu Guilleries, Anna Agulló, els alumnes de tots els centres educatius faran visites guiades a la XXIXa exposició de bolets, ubicada a la Sala Noble de La Cooperativa.

Fotos: Ajuntament de Sant Hilari Sacalm